آمریکا مسئولیت حمله به مقر الحشدالشعبی را برعهده گرفت

آمریکا مسئولیت حمله به مقر الحشدالشعبی را برعهده گرفت
پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 22:40

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا مسئولیت حمله امروز به مقر الحشد الشعبی در بغداد را بر عهده دارد.

العالم - آمریکا

این مقام ارشد آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که ارتش آمریکا در پشت حمله پهپادی در بغداد است که منجر به کشته شدن یک رهبر الحشد الشعبی شد.

این مقام آمریکایی که رسانه ها، نام او را ذکر نکرده اند، گفت که این حمله یک رهبر جنبش النجباء ، یک گروه وابسته به الحشد الشعبی را هدف قرار داده است. وی به نام این فرد اشاره ای نکرد.

به گزارش ایرنا، در حمله هوایی روز پنجشنبه به مقر الحشدالشعبی عراق، حاج ابو تقوی السعیدی معاون فرمانده عملیات حزام بغداد و از فرماندهان جنبش النجباء عراق و دستیارش شهید و شش نفر دیگر از جمله مسئول واحد اطلاعات الحشدالشعبی زخمی شدند.

شبکه النجباء عراق نیز پیش اعلام کرد که یک مقر سازمان الحشدالشعبی در مجتمع ساختمان وزارت کشور عراق هدف حمله هوایی قرار گرفت که براساس آمار اولیه، دو نیروی الحشد الشعبی شهید شدند.

این شبکه همچنین از حمله به مقر جنبش النجباء عراق از سوی آمریکا در خیابان الظلال بغداد خبر داد. یک منبع الحشدالشعبی نیز این حمله را از سوی یک پهپاد آمریکایی دانسته است.

شورای امنیت ملی عراق به ریاست «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای بررسی این حمله تشکیل جلسه داده است.

تیپ ۱۲ الحشدالشعبی متشکل از رزمندگان النجباء است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها