یدیعوت آحارانوت: حزب الله انواع پهپاد‌های تجسسی را به پهپاد رزمی تبدیل می‌کند

یدیعوت آحارانوت: حزب الله انواع پهپاد‌های تجسسی را به پهپاد رزمی تبدیل می‌کند
شنبه 16 دی 1402 - 22:29

رسانه صهیونیستی روز شنبه با پرداختن به توان پهپادی حزب الله لبنان نوشت، حزب الله می‌تواند انواع پهپادهای تجسسی را مسلح و علیه اهداف دشمن استفاده کند.

العالم - لبنان

توان پهپادی حزب الله لبنان ارتش رژیم اسرائیل را به وحشت انداخته و رسانه‌‌های صهیونیستی اذعان می‌کنند که حزب الله در زرادخانه‌های خود انواع پهپاد را در اختیار دارد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» روز شنبه در باره توان پهپادی حزب الله لبنان نوشت، حزب الله دارای پهپادهایی در اندازه‌های گوناگون است که هم برای عملیات تجسسی و برای انجام حملات تهاجمی استفاده می‌شود.

درچند هفته گذشته، پهپادهای رزمی حزب الله به سامانه‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل نفوذ کرده‌اند که در یک مورد، یکی از نیروهای ذخیره ارتش کشته شد .

بر اساس این گزارش، حزب‌الله پهپادهای «ایوب» و «مرصاد» در اختیار دارد که اگرچه عموما برای عملیات تجسسی استفاده می‌شوند، اما می‌توان آنها را مسلح کرد.

از سال ۲۰۰۶، حزب الله به شدت تلاش کرده است تا زرادخانه پهپادهای خود را توسعه دهد که طبق گزارش‌ها می‌توانند در فاصله ۲۵۰ مایلی عملیات تجسسی خود را انجام دهند.

پهپادهای حزب‌الله بارها توانسته‌اند با پشت سر گذاشتن تجهیزات شناسایی رژیم صهیونیستی از مرزهای فلسطین اشغالی عبور کنند و با موفقیت به آشیانه خود در لبنان بازگردند.

رسانه‌های عبری، پیشتر از فعال شدن آژیرهای خطر در «جلیل علیا» (شمال فلسطین اشغالی) و جولان اشغالی خبر داده بودند. لحظاتی پس از انتشار این خبر، منابع عبری گزارش دادند که پرنده‌های نظامی رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمدند.

تحلیلگران نظامی اذعان کردند که کمیت و کیفیت زرادخانه حزب الله لبنان به حدی است که می‌تواند معادلات را برهم بزند.

به گزارش فارس، وبگاه «دیفنس اکسپرس» در خصوص توانمندی حزب الله لبنان نوشت، حزب الله با توجه به کمیت زرادخانه‌اش که می‌تواند به راحتی بر پدافند هوایی اسرائیل غلبه کند، معالات را بر هم می‌زند. نوع همچنین کیفیت و تنوع پهپادها و موشک های بالستیک کوتاه برد حزب الله لبنان با حماس قابل قیاس نیست.

«کریگ» تحلیلگر ارشد کالج «کینگ لندن» نیز گفت: «حزب‌الله می‌تواند به توپخانه و موشک و همچنین به انبار گسترده پهپادهای خودروی بیاورد.»

پربیننده ترین خبرها