انصارالله: اصرار آمریکا به ادامه حمایت از اسرائیل باعث انفجار منطقه می‌شود

انصارالله: اصرار آمریکا به ادامه حمایت از اسرائیل باعث انفجار منطقه می‌شود
دوشنبه 18 دی 1402 - 01:14

سخنگوی جنبش انصارالله یمن ضمن هشدار درباره انفجار وضعیت منطقه به خاطر حمایتهای آمریکا از اسرائیل، گفت که صنعا همچنان حامی ملت فلسطین خواهد بود.

العالم-فلسطین اشغالی

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که اظهارات مسئولان آمریکایی درباره تحولات دریای سرخ که سعی دارند آن را تهدیدی برای منافع جهان جلوه دهند، تلاشی از سوی این کشور است تا توجهات را از کشتارهای اسرائیل در غزه منصرف کند.

عبدالسلام با اشاره به اینکه اصرار آمریکا به ادامه حمایت از اسرائیل می‌تواند به انفجار در منطقه منجر شود، تأکید کرد: آمریکا باید بداند که نظامی کردن دریای سرخ مانع از آن نخواهد شد که یمن از پشتیبانی مقاومت فلسطین در غزه دست بردارد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که با نیروهای یمنی در دریای سرخ درگیر شده و ۱۰ نظامی یمنی را به شهادت رسانده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به دنبال بیانیه سنتکام تاکید کرده بود که آمریکا باید مسئولیت به شهادت رساندن نیروهای دریایی یمن را بپذیرد و اقداماتش مانع نیروهای یمنی برای عمل به وظیفه دینی و اخلاقیشان در قبال فلسطین نخواهد شد.

علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم ساعاتی پیش با اشاره به ادامه حملات صنعا به فلسطین اشغالی، گفت که عملیات این کشور علیه صهیونیستها در دریای سرخ نیز ادامه خواهد داشت.

القحوم خطاب به آمریکایی هم هشدار داد: آمریکاییها بدانند که نخواهند توانست نه در دریای سرخ نه هیچ جای دیگری، از اسرائیل حمایت کنند. این جنگ برایشان هزینه زیادی خواهد داشت و باید از دریای سرخ و مناطق [اشغالی] در یمن، خارج شوند.

ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نخواهد داد.

پربیننده ترین خبرها