بورل برای دیدار با مقام‌های سعودی عازم عربستان شد

بورل برای دیدار با مقام‌های سعودی عازم عربستان شد
دوشنبه 18 دی 1402 - 08:39

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور گفت‌وگو درباره غزه و تحولات دریای سرخ با مقام‌های سعودی، عازم عربستان شد.

العالم - اروپا

به نقل از تارنمای اقدام خارجی اتحادیه اروپا، دفتر بورل یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی به منظور دیدار با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان و جاسم محمد البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به عربستان می‌رود.

این سفر به دنبال دیدار بورل از لبنان و همکاری با شرکای منطقه‌ای به منظور پیشبرد تلاش‌های دیپلماتیک و «ایجاد شرایط برای دستیابی به صلحی پایدار و عادلانه میان اسرائیل و فلسطین و در منطقه» انجام می‌شود.

در بیانیه مذکور آمده است: این سفر فرصتی برای رایزنی درباره ابعاد اوضاع داخل و خارج غزه، از جمله تاثیرات آن بر منطقه خواهد بود. بورل همچنین به تشدید نگران‌کننده تنش‌ها در دریای سرخ خواهد پرداخت.

گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه عربستان و اتحادیه اروپا و همکاری این اتحادیه و شورای همکاری خلیج فارس از دیگر محورهای دیدارهای بورل در عربستان خواهد بود.

به گزارش ایرنا،‌بورل شنبه شب در سفر به لبنان با نجیب میقاتی نخست وزیر، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان و هیاتی از حزب الله به ریاست محمد رعد نماینده پارلمان لبنان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخست‌وزیر لبنان در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیروت خواستار توقف نقض حاکمیت کشورش توسط رژیم صهیونیستی شد.

میقاتی گفت: تعهد لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت مستلزم توقف نقض حاکمیت کشور از سوی (رژیم) اسرائیل و عقب‌نشینی آن از سرزمین‌های اشغالی ما است.

پربیننده ترین خبرها