در گفتگو با العالم مطرح شد؛

اظهارات مهم یکی از رهبران النجبا عراق درباره علت اصلی ترور «ابوتقوی»

اظهارات مهم یکی از رهبران النجبا عراق درباره علت اصلی ترور «ابوتقوی»
دوشنبه 18 دی 1402 - 21:21

یکی از رهبران جنبش النجبا عراق، آمریکا را به نقض حاکمیت عراق از طریق ترور ابوتقوی السعیدی در هفته گذشته متهم کرد.

العالمعراق

حیدر اللامی عضو دفتر سیاسی جنبش النجبا عراق در گفت و گو با شبکه خبری العالم گفت: ترور ابوتقوی به خاطر نقش این شهید در زمینه مبارزه با داعش و خنثی کردن طرح‌ها و توطئه های آمریکا در عراق انجام شده است.

وی ادامه داد: پس از شهادت ابوتقوی روایت‌های زیادی درباره این ترور منتشر شد، این که وی در مرز سوریه حضور داشته دروغ است به این دلیل که آن شهید معاون عملیات کمربند بغداد در حشدشعبی بود.

این رهبر النجبا یادآور شد: یکی از مهمترین دلایلی که منجر به شهادت ابوتقوی شد، نقش وی در کشف هسته‌های خفته داعش در کمربند بغداد بود؛ به ویژه که داعش ساخته و پرداخته آمریکاست و هر از گاهی آمریکا این هسته‌ها را حرکت می دهد.

وی با اشاره به سابقه طولانی جهادی السعیدی و نقش وی در از بین بردن داعش پس از سال 2014 گفت: آن شهید چندین سمت مهم در استان های عراق و تجربه زیادی در مبارزه با داعش داشت و اطلاعاتی در اختیار داشت که بر اساس آن توانست هسته های خفته داعش در کمربند بغداد و منطقه طارمیه وابسته به تیپ 12 را در هم بکوبد.

اللامی گفت: نقش السعیدی در از بین بردن این هسته‌ها باعث خشم آمریکا شد که به همین دلیل آمریکا وی را ترور کرد و نه با این خاطر که گروه‌های مقاومت عراقی پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق را هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: ترور السعیدی از سوی آمریکا در واقع حمله به یک نهاد رسمی عراقی وابسته به نخست وزیری و نقض حاکمیت عراق بوده است و با این ادعا که حضور نیروهای آمریکایی در عراق فقط برای مشورت و آموزش است، کاملا متناقض است.

این رهبر النجبا گفت: ترور السعیدی مانند ترور سلیمانی و المهندس به خاطر نقش آنان در خنثی‌سازی توطئه های آمریکا انجام شد؛ چرا که آنها موفق به نابودی داعش شدند. او دولت آمریکا را متهم کرد که هر از چند گاهی برای توجیه جنایت بزدلانه خود در هدف قرار دادن رهبران حشد الشعبی بهانه‌هایی مطرح می‌کند.

وی در خصوص ادعای آمریکا مبنی بر همکاری ارگان‌های رسمی عراق در ترور السعیدی، با بیان اینکه این اقدام به منظور ایجاد اختلاف میان جناح‌های مقاومت عراق و دولت است، تاکید کرد: بیانیه دولت عراق و موضع نخست وزیر در خصوص حضور آمریکا بارها به طور روشن در عراق اعلام شده است.

اللامی تصریح کرد: برخی از افراد در دستگاه‌های امنیتی عراق ممکن است با برخی از طرف‌های آمریکایی همکاری کنند و اطلاعاتی درباره رهبران حشد شعبی و مقاومت عراق ارائه کنند که ما با جدیت این موضوع را دنبال می کنیم.

این رهبر النجبا ترور السعیدی را متفاوت از دیگر اقدامات آمریکا در هدف قرار دادن نیروها و رهبران حشدشعبی و مقاومت عراق توصیف کرد و گفت: « این پیامی از سوی دولت آمریکا است چراکه ترور در استان بغداد و در نزدیکی وزارت کشور انجام شده است. این امر نشان می‌دهد که دولت آمریکا به دولت عراق احترام نمی‌گذارد و همه توافقاتش با آن را نادیده می‌گیرد و یک دولت زورگو و سلطه‌جو است که نیروهای امنیتی رسمی را در هر نقطه از عراق هدف قرار دهد.»

عضو دفتر سیاسی جنبش النُجَباء عراق تاکید کرد: هرکس در این راه وارد شود به خوبی اگاه است که پایان راه پیروزی یا شهادت است و ما در مقاومت اسلامی در عراق از تهدید نمی ترسیم و با شنیدن این که لیستی برای ترور افراد تهیه شده است، جا نمی زنیم چراکه ما همه ابو تقوی و ابو سجاد هستیم.

حیدر اللامی ادامه داد: جنبش النُجَبا مستقیماً به نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق اعلام جنگ کرده است. ما نیروهای آمریکایی را در داخل و خارج از عراق هدف قرار می دهیم و حملات شدیدی علیه دولت آمریکا صورت گرفته است که تلفاتی به همراه داشته اما آنها تعداد کشته‌شدگان خود را اعلام نکردند. ما خود می دانیم که در داخل و خارج از عراق به مجاهدان مقاومت حمله خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها