لاپید: نتانیاهو صلاحیت رهبری اسرائیل را ندارد

لاپید: نتانیاهو صلاحیت رهبری اسرائیل را ندارد
سه شنبه 19 دی 1402 - 00:36

رپیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه بار دیگر از نخست وزیر این رژیم انتقاد کرد و گفت او صلاحیت حکومت بر این رژیم را ندارد و کابینه وی به صحنه حمله به ارتش بدل شده است.

العالم-فلسطین اشغالی

بحران اعتماد در میان مقامات رژیم اشغالگر از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تشدید شده است و آخرین پیامد آن درخواست «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنی گانتس»، «گادی آیزنکوت» و «جدعون ساعر» اعضای اردوگاه «ملی» این رژیم برای ترک کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است زیرا آنها این رژیم را نجات نمی دهند، بلکه نتانیاهو را نجات می دهند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، لاپید گفت: گانتس، آیزنکوت و ساعر باید این دولت را که صلاحیت رهبری جنگ را ندارد، ترک کنند. نتانیاهو صلاحیت رهبری اسرائیل را ندارد.

وی افزود: در این دولت، کابینه امنیتی به صحنه حملات زهرآگین علیه ارتش اسرائیل تبدیل شده است و در بحبوحه جنگ، آنها همچنان به انتقال میلیاردها شکل از بودجه ننگین ائتلاف ادامه می دهند. به خاطر نظامیان ما، به خاطر به خاطر اسرا و آوارگان، ابقای بن گویر، اسموتریچ و استروک در قدرت اشتباه است، درست نیست که به آنها اجازه دهیم بودجه جنایتکارانه و فاسد دیگری را تصویب کنند.

لاپید حمایت خود را از هر اقدامی برای تغییر کابینه فعلی و جایگزینی آن با کابینه ای تحت رهبری گانتس یا آیزنکوت یا حتی «یولی آدلشتاین» عضو کنست از حزب لیکود اعلام کرد. او در جلسه حزبش گفت گانتس، آیزنکوت و ساعر باید کابینه را ترک کنند زیرا آنها رژیم صهیونیستی را نجات نمی‌دهند، بلکه آنها نتانیاهو را نجات می دهند.

پیش از این هم «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» در جلسه حزب خود از روند جنگ در شمال اراضی اشغالی انتقاد کرده و خواهان تجدیدنظر در الگوی جنگ شد.

از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، لاپید مبارزاتی را علیه نتانیاهو پیرامون مدیریت جنگ غزه رهبری می‌کند. او ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳ گفت: بنیامین نتانیاهو «به جای انتخابات باید به خانه برود»، «اسرائیل» به نخست وزیر دیگری از لیکود نیاز دارد و «مردم اسرائیل به نخست وزیر فعلی اعتماد ندارند».

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها