گفت وگوی ولیعهد عربستان سعودی با وزیر خارجه آمریکا درباره تحولات غزه

گفت وگوی ولیعهد عربستان سعودی با وزیر خارجه آمریکا درباره تحولات غزه
سه شنبه 19 دی 1402 - 04:14

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، ولیعهد عربستان سعودی و وزیر خارجه آمریکا در منطقه العلا واقع در غرب عربستان با هم دیدار و درباره تحولات غزه گفت وگو کردند.

العالم-عربستان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با آنتونی بلینکن در منطقه العلا دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره روابط دوجانبه عربستان سعودی و آمریکا و زمینه‌های همکاری مشترک و راه‌های توسعه آن با یکدیگر رایزنی کردند.

بن سلمان و بلینکن همچنین درخصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و به‌ ویژه آخرین تحولات غزه و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ولیعهد عربستان سعودی در این دیدار بر اهمیت توقف عملیات نظامی در غزه و افزایش تلاش‌ها در سطح بشردوستانه و تلاش برای بازگشت ثبات و دستیابی به صلح به گونه‌ای که مردم فلسطین به حقوق مشروع خود دست یابند، تاکید کرد.

بلینکن که در روزهای اخیر به منطقه سفر کرده است، در عربستان سعودی به خبرنگاران، گفت: همه کسانی که با آنها صحبت کرده از گستردگی چالش‌ها آگاه بوده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرد بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات در ابوظبی دیدار و طرفین بر اهمیت جلوگیری از گسترش بیشتر درگیری‌ها در منطقه تاکید کردند.

بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در بحبوحه ترس از اینکه جنگ (رژیم) اسرائیل و حماس به یک درگیری منطقه‌ای بزرگتر تبدیل شود برای چهارمین بار پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه)، با هدف رایزنی با مقام‌های برخی کشورها راهی خاورمیانه شده است.

پربیننده ترین خبرها