کیم جونگ اون: سئول را نابود می‌کنیم!

کیم جونگ اون: سئول را نابود می‌کنیم!
چهارشنبه 20 دی 1402 - 06:25

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ضمن تاکید بر تقویت بازدارندگی هسته‌ای این کشور گفت که اگر کره جنوبی امنیت و حاکمیت ما را تهدید کند در «نابود کردن» این کشور درنگ نخواهیم کرد.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در بازدید از کارخانه‌های بزرگ سلاح‌سازی کره شمالی، همسایه جنوبی را «دشمن اصلی» خواند و افزود که «تقویت قابلیت‌های نظامی برای دفاع از خود و بازدارندگی هسته‌ای» باید در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، کیم اظهار کرد که پیونگ یانگ «یکجانبه» تقابل را شروع نخواهد کرد اما «در عین حال، قصد پرهیز از جنگ نیز ندارد.»

خبرگزاری کره شمالی افزود: اگر کره جنوبی تلاش کند علیه کره شمالی از نیروی نظامی استفاده کرده یا حاکمیت و امنیت را تهدید کند ما در نابود کردن کره جنوبی با همه ابزارها و نیروهایمان تعلل نخواهیم کرد.

کیم دوشنبه و سه‌شنبه از چند کارخانه تسلیحاتی و مهمات‌سازی بازدید کرد و مقام‌های ارشد نظامی و حزبی وی را همراهی می‌کردند.

این در حالی است که کره شمالی روز جمعه حدود ۲۰۰ گلوله توپ را به آب‌های نزدیک جزایر خط مقدم کره جنوبی یعنی یون پیونگ و بانگ نیونگ شلیک و ساکنان این جزایر را مجبور کرد که به پناهگاه‌ها بروند. ارتش کره جنوبی در واکنش به آن رزمایش‌هایی با سلاح واقعی انجام داد.

کره شمالی وضعیت کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای را در قانون اساسی خود گنجانده و در ماه‌های اخیر چندین آزمایش موشکی بالستیک انجام داده است. از این رو، روابط پیونگ یانگ و سئول به پایین‌ترین حد در دهه‌های اخیر رسیده است.

آمریکا و متحدانش از جمله ژاپن و کره جنوبی، پیونگ یانگ را به انتقال سلاح به روسیه و نقض تحریم‌های بین‌المللی متهم کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها