بلینکن به منطقه آمد تا مانع فروپاشی رژیم صهیونیستی شود

پنج‌شنبه 21 دی 1402 - 14:32

رفعت بدوی، پژوهشگر سیاسی تاکید کرد که سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه برای اطمینان از عدم فروپاشی رژیم صهیونیستی انجام شد. این سفر حقایق میدانی در غزه را نشان می دهد چرا که غزه و مقاومت ثابت قدم هستند، اما در مقابل آبروی ایالات متحده و اروپا رفته است.

العالم - فلسطین اشغالی

رفعت بداوی در گفت و گو با شبکه خبری العالم در برنامه «مع الحدث» گفت: «سفر بلینکن نشان دهنده نتایج میدان در غزه است و مقاومت باعث شده نمایندگان دولت های آمریکا و اروپا مجبور به حضور در منطقه شوند تا اطمینان حاصل کنند که این رژیم سقوط نمی کند.»

وی افزود: «مهمترین سوال این است که چرا بلینکن و کاخ سفید قبل از این جنگ، راه حل دو کشوری را اعلام نکردند و چرا این موضوع از سال 1994 به تعویق افتاد و توافق اسلو و راه حل دو دولتی اجرا نشد؟»

بداوی تصریح کرد: «این نشان می دهد که غزه استوار ایستاده و مقاومت کرده است. بلینکن به منطقه سفر کرد تا به رژیم صهیونیستی که از «طوفان الاقصی» سیلی محکمی خورده است، تنفس مصنوعی بدهد. از آنجا که آبروی آمریکا و اروپا رفته و کذب شعارهایشان مبنی بر عدالت، برابری و حقوق بشر در غزه آشکار شده است، بلینکن می خواهد اعاده حیثیت کند.»

وی تاکید کرد: «قبل از جنگ غزه، همه کشورهای عربی در شورای اتحادیه عرب گرد هم آمدند و ظرف 20 دقیقه تصمیم گرفتند سوریه را از اتحادیه خارج کنند اما همین کشورهای اسلامی برای پادشاهی عربستان سعودی نیز گرد هم آمدند ولی نتوانستند راه حلی ارائه کنند.»

این پژوهشگر سیاسی گفت: «امروزه ما با فشار زیادی مواجه هستیم و این فشار تنها یک مناقشه آمریکایی و صهیونیستی نیست بلکه برای حفظ آبروی از دست رفته آمریکا است. ما شاهد هستیم مردم در خیابانهای آمریکا برای حمایت از فلسطینی‌ها ابتکار عمل را به دست گرفته اند.»

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها