واکنش رسمی ایران به حملات آمريکا و انگلیس به شهرهای یمن

واکنش رسمی ایران به حملات آمريکا و انگلیس به شهرهای یمن
جمعه 22 دی 1402 - 09:14

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن را شدیدا محکوم کرد و آن را اقدامی خودسرانه، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل خواند.

العالم - ایران

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حملات نظامی بامداد امروز (جمعه) ۲۲ دی ماه آمریکا و انگلیس به چند شهر یمن را شدیدا محکوم کرد.

آمریکا و انگلیس بامداد امروز جمعه از حمله به بیش از ۱۲ نقطه در یمن خبر دادند.

ناصر کنعانی این حملات را اقدامی خودسرانه، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل برشمرد.

یکی از مقام‌های ارشد انصارالله در این باره گفت که در شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار انفجار گزارش شده و یک مقام آمریکایی هم اعلام کرد که حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شد.

کنعانی در این باره افزود: این حملات نظامی در راستای استمرار حمایت کامل آمریکا و انگلیس در صد روز گذشته از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و شهروندان مظلوم و تحت محاصره کاملِ نوار غزه صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه با تأکید بر اینکه این حملات خودسرانه نتیجه‌ای جز دامن زدن به ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه نخواهد داشت، افزود: در حالی‌که رژیم صهیونیستی همچنان به حملات و جنایات جنگی خود در نوار غزه و کرانه باختری در فلسطین ادامه می‌دهد، آمریکا و انگلیس درصددند با گسترش چتر حمایتی خود از رژیم صهیونیستی، توجه مردم جهان را از جنایات این رژیم جعلی، جنایتکار و متجاوز علیه مردم فلسطین منحرف کنند.

کنعانی با ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای تکرار این گونه حملات خودسرانه برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، از جامعه جهانی خواست با واکنش‌ها و اقدامات مسئولانه، از گسترش دامنه‌های جنگ، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه جلوگیری کنند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «ما با همکاری با بریتانیا و با حمایت استرالیا،بحرین، کانادا و هلند حملات موفقیت‌آمیزی علیه چند هدف در یمن انجام دادیم. وی مدعی شد حملات انجام‌ شده علیه مواضعی بوده‌اند که انصارالله از آنها برای تهدید آزادی تردید دریایی استفاده می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها