موضع حماس نسبت به تجاوز نظامی آمریکایی ـ انگلیسی به یمن

جمعه 22 دی 1402 - 22:31

مسئول رسانه‌ای حماس در لبنان گفت که این جنبش تجاوزات آمریکا و انگلستان به مواضع ارتش یمن را محکوم می کند.

العالم – یمن

ولید کیلانی مسئول رسانه ای جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفت و گو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: این تجاوز یک جنایت و تعدی به حاکمیت یمن و تهدیدی برای امنیت منطقه و نوعی سرپوش بر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و جهان عرب است.

کیلانی ادامه داد: حماس از موضع یمن به خاطر حمایت از مردم فلسطین قدردانی می کند و آن را آخرین میخ بر تابوت کابینه نتانیاهو می داند و معتقد است که دولت آمریکا نیز با این حمله ثابت کرد که خواهان حل منازعه نیست.

وی خاطر نشان کرد که تظاهرات های اخیر در اروپا و آمریکا به نفع فلسطین، نفرت از سیاست آمریکا نسبت به جنگ در غزه را ثابت کرد.

بامداد امروز (جمعه) آمریکا و انگلیس در اقدامی تجاوزکارانه بیش از ۱۲ نقطه در یمن را مورد هدف قرار دادند. براساس ادعای مقامات آمریکایی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حمله بوده‌اند.

تجاوز بامداد امروز آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن، موجب واکنش گسترده گروههای مقاومت در منطقه شده است.

حزب‌الله لبنان، جنبش مقاومت اسلامی حماس، جهاد اسلامی فلسطین، «کتائب سیدالشهدا» عراق، حزب «التیار الشعبی» تونس امروز (۲۲ دی) حمله مشترک آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرده و گفتند که در کنار مردم یمن ایستاده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها