گزارش العالم؛

تظاهرات مردمی در عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی+ویدئو

جمعه 22 دی 1402 - 23:02

صدها عراقی از اقشار مختلف جامعه در استان ذی قار در تظاهرات مردمی خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شدند. این تظاهرات با حضور نیروهای سیاسی، گروه‌های مقاومت و عشایر عراقی برگزار شد و مردم با سردادن شعارهایی خواستار اخراج هر چه سریعتر نیروهای آمریکایی شدند.

العالم - عراق

خبرنگار العالم در عراق گزارش داد که شهروندان عراقی در ذی قار بر افزایش تلاش دولت برای حفظ حاکمیت و استقلال عراق آن تاکید کردند. آنها پس از تداوم تجاوزات نیروهای آمریکایی به مقرهای سیاسی و امنیتی و هدف قرار دادن شخصیت‌های رسمی، خواستار خروج این نیروها از کشور شدند.

محسن لایذ نماینده کادر آموزشی ذی قار به خبرنگار العالم گفت: «این تظاهرات اعتراض به اشغالگری واشنگتن و حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق است چراکه شاهد حمله آنها به شهروندان عراقی و اقدامات تحریک آمیز علیه نیروهای عراقی از طریق حملات آشکار به مقرهای حشد الشعبی و مقرهای ارتش عراق هستیم، بنابراین ما قاطعانه حضور این نیروها را رد می کنیم.»

پارلمان بغداد در جلسه قبلی خود به قطعنامه‌ای رای داد که شامل درخواست از دولت عراق برای پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در خاک عراق بود اما هنوز اجرا نشده است. پس از آن خواسته‌های مردمی مبنی بر اخراج اشغالگران از سرزمین‌های عراق مطرح شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها