بررسی وضعیت غزه در نخستین نشست شورای امنیت در ۲۰۲۴

بررسی وضعیت غزه در نخستین نشست شورای امنیت در ۲۰۲۴
شنبه 23 دی 1402 - 02:36

یک روز پس از حمله ۱۰ کشور به رهبری آمریکا به مواضع انصارالله یمن، شورای امنیت سازمان ملل نخستین نشست خود را در سال جدید میلادی ۲۰۲۴ درباره وضعیت منطقه و فلسطین برگزار کرد و معاون دبیر کل سازمان ملل وضعیت در غزه را به دلیل تدام حملات اسرائیل "وحشتناک" توصیف کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری روز جمعه به وقت محلی در این نشست شورای امنیت که به درخواست الجزایر تشکیل شد، گفت: وضعیت در غزه به دلیل ادامه عملیات نظامی اسرائیل، وحشتناک است.

معاون دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: از اظهارات وزرای اسرائیل در مورد طرح های تشویق انتقال دسته جمعی غیرنظامیان (مردم) غزه به کشورهای دیگر نگران هستیم.

گریفیتس تصریح کرد: این اظهارات نگرانی های جدی را در مورد احتمال انتقال اجباری دسته جمعی از نوار غزه ایجاد می کند که بر اساس قوانین بین المللی ممنوع است.

معاون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: هر گونه تلاش برای تغییر ترکیب جمعیتی غزه باید قاطعانه رد شود.

این مقام ارشد سازمان ملل ادامه داد: برخی کشورها قبلا پیشنهاد داده اند که غیرنظامیانی را که می خواهند غزه را برای حفاظت از خود ترک کنند، میزبانی کنند.

گریفیتس افزود: حمله اسرائیل به غزه جنگی است که بدون توجه به تاثیر آن بر غیرنظامیان آغاز شده است. تصور اینکه فلسطینی‌ها بتوانند یا خواهند توانست به شمال غزه بازگردند، دشوار است.

معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: گسترش دامنه حمله به رفح، چالشی جدی برای عملیات‌های بشردوستانه در حال حاضر متزلزل است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت نوار غزه، تاکید کرد: فروپاشی سیستم بهداشتی در غزه و خطر قحطی روز به روز در حال افزایش است. تاسیسات سازمان ملل متحد برای جمعیت باقی مانده در غزه مورد حمله مداوم قرار دارند.

هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل با اشاره به فرا رسیدن زمستان گفت: نیازهای بشردوستانه با موانع دسترسی و خشونت علیه امدادگران به طور چشمگیری افزایش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها