به دنبال حملات واشنگتن و لندن؛

کارشناس نظامی: منافع آمریکا و انگلیس از این به بعد در زمره بانک اهداف یمنی ها خواهد بود

شنبه 23 دی 1402 - 15:45

یک کارشناس نظامی یمنی تأکید کرد پس از حمله آشکار و مخالف قوانین و میثاق های بین المللی که ناقض حاکمیت یمن است، از این پس منافع آمریکا و انگلیس در منطقه از طریق زمین و دریا از جمله بانک اهداف قانونی موشک ها و پهپادهای یمنی خواهد بود.

العالم _ فلسطین

سرتیپ مجیب شمسان، کارشناس نظامی یمنی در مصاحبه با شبکه خبری العالم، حمله آمریکا و انگلیس به یمن را تجاوز آشکار و مخالف قوانین و میثاق های بین المللی توصیف کرد و گفت که آمریکایی ها و انگلیسی ها باید منتظر نتایج و پیامدهای ماجراجویی های خود به رهبری لابی صهیونیستی باشند.
آمریکا و انگلیس بامداد امروز ( شنبه) صنعا پایتخت یمن را هدف قرار دادند. منابع خبری نیز از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در ضلع شمالی صنعا پایتخت یمن خبر دادند. در همین زمینه نایب رئیس شورای اطلاع رسانی انصارالله اعلام کرد پایگاهی که هدف حمله قرار گرفت یک مرکز متروکه بود.

کارشناس نظامی یمنی تأکید کرد: موضع صنعا واضح است و آن این که آمریکایی ها نمی توانند ضربه بزنند و سپس واسطه بفرستند و خواستار حفظ آرامش یا آتش بس شوند زیرا تجاوز به معنای ورود به جنگ باز با آمریکا خواهد بود.

سرتیپ شمسان افزود: امروز ، آمریكا مرتكب جنایتی دوگانه و مضاعف شده، ابتدا با تجاوز به یمن که در حمایت از غزه به پا خاسته و دوم مشارکت در قتل عام ها و جنایات رژیم اشغالگر و این در حالی است که موضع یمن فقط تلاش برای متوقف کردن تجاوز و محاصره تحمیل شده علیه مردم فلسطین است.

این کارشناس نظامی یمنی تأکید کرد که پیامدهای تجاوز آمریکا علیه یمن فقط در دریا نخواهد بود بلکه همه منافع آن هدف قرار خواهد گرفت.

سرتیپ شمسان تصریح کرد آمریکا پیش از تجاوز اخیر، تجاوز دیگری مرتکب شد و نیروی دریایی یمن را هدف قرار داد که 10 شهید بر جای گذاشت و به همین علت از این پس همه منافع آمریکا و انگلیس در منطقه از طریق زمین و دریا از جمله بانک اهداف قانونی موشک ها و پهپادهای یمنی خواهد بود.

وی تأکید کرد که صنعا از ابتدای جنگ علیه یمن منتظر این لحظه بود زیرا آمریکا عامل اصلی تجاوز علیه مردم یمن است و به همین علت از این پس هیچ خط قرمزی برای صنعا وجود نخواهد داشت و از همه گزینه های خود برای هدف قرار دادن منافع آمریکا استفاده خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها