لندن، ایران را وارد بازی حمله به یمن کرد

لندن، ایران را وارد بازی حمله به یمن کرد
شنبه 23 دی 1402 - 19:13

در شرایطی که انصارالله یمن بارها اعلام کرده که به طور مستقل تصمیم‌گیری می‌کند، وزیر دفاع انگلیس از جمهوری اسلامی ایران خواسته تا به عنوان واسطه عمل کند.

العالم - اروپا

در شرایطی که انصارالله تأکید کرده که جمهوری اسلامی ایران هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌های این جنبش ندارد، گرانت شاپس وزیر فاع انگلیس گرانت شاپس، ایران را وارد بازی‌ سیاسی غرب علیه یمن کرد.

شاپس در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف» با لحنی تهدید‌آمیز از تهران خواست تا به گروههای مقاومت درمنطقه بگوید «متوقف شوند و کنار بکشند» زیرا «صبر جهان رو به اتمام است».

وزیر دفاع انگلیس با اشاره به این‌که انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان از متحدان کلیدی جمهوری اسلامی و حامیان حماس محسوب می‌شوند، تأکید کرد که ایران نقش حیاتی درتنش‌زدایی در منطقه غرب آسیا دارد.

در عین حال، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن حزام الاسد تصریح کرد که ادعاهای آمریکا درباره نقش داشتن ایران در تصمیم‌گیر‌ی‌های یمن نخ‌نما و تکراری است.

روز جمعه هفته گذشته و امروز (شنبه)، نیروهای آمریکا و انگلیس به بهانه مقابله با انصارالله مواضعی را در داخل یمن هدف قرار دادند و مدعی شدند که با هدف پاسخ به حملات یمن به کشتی‌های تجاری این اقدام صورت گرفته است. انصارالله بارها گفته که تنها کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در حمایت از غزه هدف می‌گیرد.

به گزارش فارس،‌ شاپس در پیامی به جمهوری اسلامی ایران انصارالله را نائبان ایران در منطقه توصیف و خاطرنشان کرد: «ما آن‌چه شما انجام می‌دهید و نحوه انجام آن را به خصوص از طریق حوثی‌ها (انصارالله) مشاهده می‌کنیم».

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به موجی از انتقادات به حملات دو روز اخیر به یمن استدلال کرده که این اقدامی در دفاع از خودشان بوده است تا از کشتی‌های خود محافظت کنند.

پربیننده ترین خبرها