شرایط بحرانی بیمارستان‌های غزه؛ امکان درمان همه مجروحان وجود ندارد

شرایط بحرانی بیمارستان‌های غزه؛ امکان درمان همه مجروحان وجود ندارد
يکشنبه 24 دی 1402 - 15:04

جمال الهمص رئیس بیمارستان تخصصی الکویت رفح، گفت: تیم پزشکی به دلیل کمبود امکانات، اجرای سیاست گزینشی  درمان مجروحان را آغاز کرده است.

العالم فلسطین اشغالی

رئیس این بیمارستان در گفت و گوی اختصاصی با شبکه العالم گفت: «تجاوزات وحشیانه صهیونیست ها که 100 روز است ادامه دارد، بر همه ابعاد زندگی سایه افکنده است، صدها هزار آواره به سمت جنوب به ویژه استان رفح گریخته اند و ده ها هزار مجروح، در استان رفح تجمع کردند.

الهمص گفت: رفح تنها دو بیمارستان کوچک دارد: بیمارستان تخصصی الکویت و بیمارستان ابویوسف النجار، که کاملاً به بیمارستان های نوار غزه وابسته هستند.

وی افزود: بیمارستان های رفح فاقد دستگاه هایی مانند دستگاه سی تی اسکن، دستگاه ام آر آی و دستگاه سی آر هستند که در تمام بیمارستان های دنیا یافت می شود.

دکتر جمال تاکید کرد: همه آوارگان به سمت رفح حرکت کردند که آمادگی ارائه خدمات به ده ها هزار نفر را ندارد.

وی اظهار داشت: بیمارستان تخصصی الکویت شبانه روزی آسیب های مختلف از قطع عضو گرفته تا جراحات عمیق و زخم های آلوده را پذیرش می کند. زخم های عفونی نیاز به مدت زمان طولانی برای درمان دارند، اما بیمارستان ها با وضعیت کمبود منابع مواجه هستند.

وی با انتقاد از كمك‌های اندک بین‌المللی به غزه، خاطرنشان كرد: حجم بالای مجروحان، كاركنان بیمارستان را در ارائه خدمات به مجروحان مردد كرده و به دلیل كمبود امکانات ، برخی زخمی ها را پذیرفته و برخی را نمی توانند پذیرش کنند.

دکتر جمال خواستار پایان جنگ غزه شد تا شمار زخمی ها نیز کاهش یابد.

پربیننده ترین خبرها