آنروا: این صد روز برای مردم غزه مانند صد سال گذشت

يکشنبه 24 دی 1402 - 21:23

در صدمین روز حملات و تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه، جنگنده های این رژیم با بمباران مناطق مرکز و جنوب نوار غزه ده ها فلسطینی را در حالی شهید و زخمی کردند که اهالی این منطقه از شرایط انسانی فاجعه باری رنج می برند.

العالم – فلسطین

بنابر این گزارش، اهالی غزه به ویژه آوارگان علاوه بر مشکلات ناشی از حملات مستمر رژیم اسرائیل با سرمای شدید هوا و کمبود وسایل گرمایشی و آب شرب و غذا مواجهند.

پس از ورود آب باران و مخلوط شدن آن با فاضلاب، آب وارد چادرها و خانه های شهروندان شد و ده ها مرکز پناهندگان در شمال و جنوب نوار غزه مانند جبالیا، بیت حانون، مدارس آنروا، حی الرمال، محله های الزیتون، الشجاعیه، الدرج و التفاح را آب فراگرفت.

اهالی غزه از کلیه نهادهای بین المللی و سازمان بهداشت جهانی خواستار اقدام فوری برای توقف تجاوزات رژیم اسرائیل و ایجاد سرپناه برای حفاظت از آنان در برابر باران و سرمای شدید شدند به ویژه که اکثر خانه هایشان ویران شده و قادر به بازگشت به آن نیستند.

فیلیپ لازارینی، کمیسر آنروا نیز گفت که 100 روز گذشته برای ساکنان غزه مانند 100 سال بوده است، بسیاری از فلسطینی‌ها آواره شده و مجبور به زندگی در شرایط غیرانسانی هستند و با قتل عام، ویرانی، آوارگی و گرسنگی مواجهند.

پربیننده ترین خبرها