دبیرکل حزب الله: غزه با گذشت 100 روز همچنان پایدار و اسراییل شکست خورده است/ ضربه بزرگ به اقتصاد دشمن در دریای سرخ/ آمریکا نمی تواند با تهدید جبهه یمن  را متوقف کند/ شرط توقف حملات محور مقاومت

دبیرکل حزب الله: غزه با گذشت 100 روز همچنان پایدار و اسراییل شکست خورده  است/ ضربه بزرگ به اقتصاد دشمن در دریای سرخ/ آمریکا نمی تواند با تهدید جبهه یمن  را متوقف کند/ شرط توقف حملات محور مقاومت
يکشنبه 24 دی 1402 - 16:37

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: غزه از 100 روز قبل در حال مقاومت و همچنان پایدار است ولی  اسرائیل پس از گذشت این مدت با شکست مواجه شده است.

العالم ـ لبنان
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز یکشنبه در سخنرانی خود به مناسبت هفتمین روز شهادت وسام حسن الطویل ملقب به حاج جواد فرمانده بارز حزب الله اظهار داشت: بسیاری از جوانان شهرک «خربه سلم» به صفوف مقاومت پیوسته اند و دهها نفر از آنان شهید شدند. حاج جواد هم با شهادت، به برادران شهید خود پیوست. ما در برابر چنین خانواده مؤمن و مجاهدی قرار داریم.

وی گفت: خانواده های زیادی از مقاومت سه شهید و حتی بیشتر را تقدیم کرده و اعلام نموده اند که آماده اند شهدای زیادی را در مسیر مقاومت و خط مقدم نبرد تقدیم کنند.
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که باید برای تامین مولفه های پایداری با یکدیگر همکاری کنیم، تصریح کرد، شهید وسام الطویل از زمان آغاز تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه یکی از فرماندهان اساسی در جبهه جنوب هم مرز با فلسطین اشغالی بود.

وی گفت: حاج جواد زمانی که فقط ۱۵ سال داشت، به حزب الله پیوست. وی در سوریه و در جنگ با داعش، از فرماندهان مقاومت بود. افتخار می‌کنیم که بخشی از این جنگ بودیم و هر روز به درستی موضعگیری های خود اطمینان بیشتری پیدا می‌کنیم.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه داعش نه تنها برای دولت سوریه بلکه برای مردم این کشور، بزرگ ترین تهدید بود و بیشترین کشتار را در عراق انجام داد، تصریح کرد: داعش ساخته آمریکا بود و چند روز پیش هم بیش از صد نفر را در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی به شهادت رساند. داعش همچنین بزرگ ترین تهدید برای کشور و مردم لبنان بود. حاج جواد یکی از بزرگ ترین فرماندهانی بود که با داعش مبارزه کرد.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به ورود جنگ غزه به روز صدم آن خاطرنشان کرد، غزه از 100 روز قبل به دنبال حملات رژیم صهیونیستی در حال مقاومت در برابر این رژیم و همچنان پایدار است ولی اسرائیل پس از گذشت این مدت با شکست مواجه شده است.

دبیرکل حزب الله گفت: مردم غزه نه شکست می‌خورند و نه تسلیم می‌شوند. نیروهای مقاومت فلسطین هم با تمامی گروههای خود، با شجاعت در حال مبارزه هستند. بسیاری از کسانی که پیگیر عملیات طوفان الاقصی هستند، اجماع نظر دارند که اسرائیل در این جنگ، بیشترین سانسور خبری را داشته است.

وی با بیان این که تحلیلگران و کارشناسان نظامی اتفاق نظر دارند که اسرائیل در این جنگ، در یک «گودال عمیق» سقوط کرده است که نمی‌داند چگونه از آن خارج شود، افزود: دشمن در این ۱۰۰ روز به جز کشتار وحشیانه زنان و کودکان، چه دستاوردی داشته است؟

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که بعد از گذشت ۱۰۰ روز، صهیونیست ها می‌گویند که وارد مرحله سوم شده‌اند که شامل عقب‌نشینی از شمال غزه است، خاطرنشان کرد: پس از عقب نشینی صهیونیستها، مجاهدان حماس و جهاد اسلامی کنترل این منطقه را به دست گرفتند. پس این چه دستاوردی برای اسرائیل بود؟ اسرائیل نتوانست مقاومت را از بین ببرد و اکنون دولت حماس تمام مناطق شمال غزه را در دست دارد. اسرائیل حتی نتوانست شلیک موشک از شمال غزه به تل‌آویو را هم متوقف کند و حتی یک اسیر را زنده آزاد کند. ارتش دشمن صهیونیستی پس از ۱۰۰ روز نتوانسته است هیچ دستاوردی داشته باشد.
سید حسن نصرالله با اشاره به حملات نیروهای مقاومت از لبنان، سوریه و یمن به فلسطین اشغالی، اظهار داشت: برخی از رسانه‌های اسرائیلی از چهار هزار سرباز معلول سخن می‌گویند که پس از ۱۰۰ روز به این وضع دچار شده‌اند و شاید این تعداد به ۳۰ هزار نفر هم برسد. لذا اگر تعداد افراد معلول به این عدد برسد، چند نفر دیگر زخمی شده‌اند؟ این افراد دیگر قادر به ادامه جنگ نیستند. بنابراین این سؤال مطرح است که تعداد واقعی کشته‌ها، چه تعداد است؟
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد،‌ رژیم صهیونیستی نتوانسته است اهدافش را از تجاوز به غزه محقق کند. حجم مصیبت و فاجعه ای به ارتش صهیونیستی وارد شده و میزان خسارتهای آن پس از پایان جنگ مشخص خواهد شد.

سید حسن نصرالله با بیان این که اسرائیل به تعداد تلفات خود اعتراف نمی‌کند و آمار واقعی را به شدت سانسور می‌کند، گفت: بیش از نیمی از صهیونیستها، از نظر روانی آسیب دیده‌اند و نیازمند درمان هستند. اقتصاد اسرائیل نیز آسیب زیادی دیده است.
ضربه بزرگ به بنادر دشمن

وی در ادامه افزود: آن چه در دریای سرخ جریان دارد ضربه ای بزرگ به اقتصاد و بنادر دشمن است. از سوی دیگر محاکمه اسرائیل در دادگاه لاهه تصویر آن را مخدوش کرد و حجم فروپاشی و سقوط اخلاقی غرب و آمریکا را نشان داد که حامی این رژیم است. آگاهی از میزان خسارات دشمن طی این ۱۰۰ روز، ضروری است تا همه مردم منطقه ما بدانند که خون کودکان مظلوم، پایمال نخواهد شد.
سید حسن نصرالله با اشاره به اسرای اسراییلی در غزه نیز خاطرنشان کرد،‌ رژیم اسرائیل هیچ امیدی به استرداد اسرایش نزد گروه های مقاومت فلسطین بدون گردن نهادن به شروط مقاومت ندارد و این به معنای، پیروزی‌ است که وعده آن را داده بودیم.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه افکار عمومی اسرائیل پس از این جنگ تغییر کرده و دیگر امیدی به جنگ ندارد، گفت: اسرای اسرائیلی یا با مذاکره آزاد خواهند شد یا با تابوت بازخواهند گشت. انتظار می‌رود که افکار عمومی در قبال جنگ، بیشتر هم تغییر کند و کسی خواستار ادامه آن نباشد. در نظرسنجی ها هم مشخص است که نتانیاهو دیگر جایگاهی ندارد. اینها همه از نتایج جنگ است. بنابراین صهیونیست ها خواستار سقوط کابینه نتانیاهو و از سرگیری مذاکرات برای آزادی اسرا هستند؛ هر چند به قیمت توقف کامل جنگ یا پذیرش شروط مقاومت فلسطین باشد.

سید حسن نصرالله افزود: آمریکا و سایر کشورهای غربی طی ۱۰۰ روز گذشته تلاش کردند سایر جبهه‌های حامی غزه را ساکت کنند؛ چه یمن، لبنان یا عراق. آنان به دنبال فشارهای داخلی هستند تا بتوانند این محورها را از کار بیاندازند، ولی این اقدام هیچ سودی ندارد. البته آمریکاییها طی چند روز گذشته به تهدید هم روی آورده‌اند؛ تهدید ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن، اما باز هم بی‌فایده است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر مسیر غزه، لبنان، عراق و یمن ادامه یابد دشمن صهیونیستی راهی جز گفت و گو و توقف تجاوز نخواهد داشت.

وی افزود: بعد از شکست دشمن صهیونیستی در زمینه تحمیل کاهش عملیات محور مقاومت، دشمن اکنون اقدام به ایجاد فوبیا و هراس علیه این محور کرده است.

آمریکا نمی تواند با تهدید جبهه یمن را متوقف کند

سید حسن نصرالله گفت: بعد از آن که آمریکا به طور مستقیم محور مقاومت را تهدید کرد این محور نیز اسرائیل را تهدید کرد. همچنین اگر آمریکا فکر کرده با تهدید می تواند جبهه یمن را متوقف کند سخت در اشتباه است.

وی با بیان اینکه حمله به یمن، «حماقت آمریکا و انگلیس» بود، تصریح کرد: آمریکا می‌گوید که به دنبال گسترش جنگ نیست، ولی این کار را انجام می‌دهد و این یک حماقت است. آنان مردم، رهبران و تاریخ یمن را به خوبی نمی‌شناسند. اینها ناشی از روحیه استکباری آمریکا و حقیر و ضعیف دانستن دیگران است. آنان مدعی حمایت از کشتیرانی هستند، ولی یمنی ها فقط کشتی های عازم فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌دهند. البته این کمترین پاسخ به اقدام آمریکاست که به کشتیرانی در این دریا، اسیب زیادی وارد کرده است.

دبیر کل حزب الله ضمن انتقاد از حضور بحرین در ائتلاف آمریکایی-انگلیسی و تمجید از موضعگیری ملت و علمای این کشور در حمایت از مردم یمن، ادامه داد: آمریکایی‌ها به‌خاطر یمن برای ایران پیغام تهدیدآمیز فرستادند اما جز یک کلمه نشنیدند و آن این بود که این عملیات‌ها تصمیم یمن است. به‌زودی مشخص می‌شود که بایدن در حمله به یمن حماقت کرده است.

وی با بیان این که آن چه آمریکا در دریای سرخ انجام داد به دریانوردی در منطقه زیان وارد خواهد کرد، افزود: رژیم بحرین باید به سرعت از ذلت و ننگ ائتلاف با آمریکا خارج شود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که هر مسلمان، عرب و آزادیخواه باید از یمن حمایت کند.

سانسور حمله مقاومت عراق به حیفا از سوی رژیم صهیونیستی

وی در عین حال خاطرنشان کرد، فشارهای وارده علیه عراق مانع حمله مقاومت به پایگاههای آمریکایی نمی شود. مقاومت عراق به یک موضع در حیفا حمله کرده اما دشمن خبر آن را سانسور کرده است.
تلفات وخسارات نظامیان صهیونیست با اصابت 18موشک کورنیت به پایگاه میرون

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن به حمله مقاومت لبنان به پایگاه نظامی استراتژیک میرون اعتراف نکرد بلکه زمانی که حزب الله از این حمله ویدئو منتشر کرد، دشمن مجبور به اعتراف شد. مقاومت لبنان با 60 موشک کاتیوشا و کورنیت این پایگاه را هدف قرار داد.

وی افزود: 22 موشک کورنیت به میرون شلیک کردیم که 18 فروند آن اصابت کرد که باعث انهدام بخش هایی از آن و کشته شدن عده ای شد.
شرط توقف حملات محور مقاومت

سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد که تهدید و ارعاب مقاومت هرگز فایده ای نداشته و نخواهد داشت. آن کسی که باید از جنگ بترسد دشمن، ارتش و شهرک نشینانش است، نه ما، به این دلیل که ما از روز اول آماده بوده ایم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: محور مقاومت صراحتا اعلام کرده است که به نبرد با دشمن ادامه می دهد و توقف آن منوط به توقف تجاوز به غزه است.

پربیننده ترین خبرها