پکن: انتخابات تایوان تعلق این جزیره به چین را تغییر نمی‌دهد

پکن: انتخابات تایوان تعلق این جزیره به چین را تغییر نمی‌دهد
دوشنبه 25 دی 1402 - 02:09

وانگ یی وزیر خارجه چین به دنبال روی کار آمدن یک سیاستمدار ضد پکن در تایوان، اعلام کرد که نتیجه انتخابات این حقیقت اساسی که تایپه بخشی از چین است را تغییر نمی‌دهد.

العالم-آسیا

وزیر خارجه چین در واکنش به پیروزی ویلیام لای چینگ- ته در انتخابات ریاستی تایوان، گفت: نتایج انتخابات رهبری منطقه‌ای تایوان این حقیقت اساسی که فقط یک چین در جهان وجود دارد و تایپه بخشی از آن است را تغییر نخواهد داد.

وانگ در کنفرانس خبری با سامح الشکری وزیر خارجه مصر، افزود: انتخابات منطقه‌ای تایوان جزء امور داخلی چین است و نتایج آن، اجماع عمومی جامعه بین‌المللی را برای پایبندی به اصل چین واحد تغییر نمی‌دهد.

وزیر خارجه چین در ادامه تاکید کرد: تایوان هرگز یک کشور نبوده است و این مساله در گذشته مطرح نبوده و هیچ وقت در آینده نیز مطرح نخواهد شد و استقلال تایوان اتفاق نخواهد افتاد.

وی هشدار داد که هر کس به دنبال استقلال تایوان باشد حاکمیت چین را تجزیه می‌کند و با تاریخ و قانون مجازات خواهد شد.

وانگ عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، اضافه کرد: هرکس که اصل چین واحد را نقض کند در امور داخلی دخالت کرده و تمام مردم کشور و جامعه جهانی قطعا مخالف آن خواهند بود.

در انتخابات ریاستی و پارلمانی تایوان که روز شنبه برگزار شد، ویلیام لای چینگ- ته به عنوان رئیس جدید دولت این جزیره به پیروزی رسید اما حزب او نتوانست اکثریت را در پازلمان به دست آورد.

حزب کومینتانگ که علاقه به رابطه با چین دارد توانست بیشترین آرا را در انتخابات پارلمانی به دست آورد.

چین ویلیام لای چینگ- ته را یک شخص جدایی طلب می‌داند و پیش از انتخابات اعلام کرده بود که این انتخابات، انتخاب بین جنگ و صلح است.

رئیس جدید دولت تایوان تاکید کرده است که قصد اعلام استقلال این جزیره را ندارد، همچنین اکثریت مردم آن هم از وضع موجود یعنی نه استقلال و نه تبدیل شدن به بخشی از چین حمایت می‌کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها