حمله راکتی مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در سوریه

حمله راکتی مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در سوریه
دوشنبه 25 دی 1402 - 20:48

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که پایگاه اشغالگران آمریکا در میدان گازی کونیکو در سوریه را هدف حملات راکتی قرار داده است.

العالم - عراق

به نقل از رسانه های عربی، در این حمله، چندین راکت به پایگاه مذکور شلیک شد و بر اثر آن، ستونی از دود از این پایگاه به آسمان برخاست.

نظامیان اشغالگر آمریکایی ۹ پایگاه بزرگ در سوریه دارند که اولی در منطقه التنف در حومه شرقی استان حمص و ۲ پایگاه در حومه دیرالزور است و ۶ پایگاه نیز در استان حسکه واقع شده اند.

این پایگاه ها در ۲ ماه گذشته، بارها مورد حملات پهپادی و راکتی قرار گرفته اند.

با شروع عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه و اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی در غزه به ویژه بمباران های شدید و محاصره این منطقه با کمک آمریکا، سه گروه مقاومت اسلامی منطقه یعنی حزب الله لبنان، انصارالله یمن و گروه های مقاومت عراقی نیز به کمک مقاومت فلسطین در غزه پیوستند تا شرایط ضدانسانی به وجود آمده در اثر تهاجم صهیونیست ها را کاهش دهند.

با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و بمباران های بی وقفه مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی این منطقه از سوی بمب افکن های رژیم تل‌آویو شده، هر یک از گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه وظیفه ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه به عهده گرفته است.

در این بین گروه‌های عراقی با هدف قرار دادن بیش از یک‌صد باره پایگاه های آمریکایی در عراق و سوریه به آمریکایی‌ها تفهیم کرده‌اند که هزینه حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه بسیار بالاست.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها