وزارت خارجه عراق کاردار ایران در بغداد را احضار کرد

وزارت خارجه عراق کاردار ایران در بغداد را احضار کرد
سه شنبه 26 دی 1402 - 12:37

وزارت خارجه عراق امروز (سه شنبه) اعلام کرد که ابوالفضل عزیزی، کاردار ایران در بغداد را احضار و یادداشت اعتراضی را به وی تسلیم کرده است.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) عراق ، وزارت خارجه عراق در این یادداشت اعتراضی ، حمله ایران به مناطقی در اربیل را شدیدا محکوم کرده است.

این یادداشت توسط محمدرضا الحسینی، رئیس اداره کشورهای همسایه در وزارت خارجه عراق به کاردار ایران تسلیم شد.

وزارت خارجه عراق مدعی شد که « این حمله نقض آشکار حاکمیت عراق بوده و مغایر با اصول حسن همجواری و قوانین بین المللی است و امنیت منطقه را تهدید می کند».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد امروز در سه اطلاعیه‌ جداگانه از «انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه» با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.

بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده توسط روابط عمومی کل سپاه،‌ در این عملیات‌ها محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به ویژه داعش، در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شدند.

در بیانیه سوم سپاه آمده است که «در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.»

این بیانیه افزوده است : «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است».

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق نیز تأکید کرد که در ساعت 11 و 30 دوشنبه شب سپاه ایران تعدادی از مناطق غیر نظامی در اربیل را هدف موشک بالستیک قرار داد که طی آن دست‌کم 4 شهروند غیر نظامی کشته و 6 تن زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها