واکنش سودانی به حمله موشکی ایران

واکنش سودانی به حمله موشکی ایران
سه شنبه 26 دی 1402 - 20:47

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق درباره حمله موشکی ایران به اربیل گفت: این اقدام مناسبات قوی میان ایران و عراق را تضعیف می‌کند.

العالم - عراق

سودانی افزود که دولت بغداد تمامی حقوق برای در پیش گرفتن هرگونه روند دیپلماتیک و حقوقی بر اساس حاکمیت آن کشور را برای خود محفوظ می‌داند.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر این کشور تصمیم گرفته است که کمیته تحقیقات در مورد حمله ایران تشکیل دهد تا اطلاعاتی در این خصوص جمع‌آوری کند.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای مدعی شد که این اقدام تجاوز به حاکمیت عراق و امنیت ملت آن، اهانت به حسن همجواری و آسیب به امنیت منطقه است.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها درباره حضور نیروهای تروریستی در عراق هشدار داده بود .

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق امروز(سه‌شنبه) برای بررسی و تحقیق در مورد حمله موشکی ایران در راس هیاتی امنیتی به اربیل رفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای درباره حملات به مقر تروریست‌ها در عراق اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.
طبق این اطلاعیه «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.»

پیش از این یک مسئول عراقی ارشد در شورای امنیت ملی این کشور گفت که برخی موانع همچنان بر سر راه توافق امنیتی ایران و عراق وجود دارد از جمله اینکه برخی گروه‌های کُرد تجزیه‌طلب هنوز حاضر به عقب‌نشینی و یا تحویل سلاح خود نشدند.

پربیننده ترین خبرها