مخالفت نتانیاهو با عادی‌سازی روابط با ریاض و تشکیل کشور فلسطین

مخالفت نتانیاهو با عادی‌سازی روابط با ریاض و تشکیل کشور فلسطین
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 05:48

مقام‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه افشا کردند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر خارجه آمریکا، تمام پیشنهادها و درخواست‌های واشنگتن از جمله عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی در ازای تشکیل کشور فلسطین را رد کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه «ان‌بی‌سی» بامداد پنجشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که اختلافات بین واشنگتن و تل‌آویو، از زمان سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی آشکارتر شده است.

طبق این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تمام پیشنهادات و درخواست‌های بلینکن از جمله عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی در ازای تشکیل کشور فلسطین را رد کرده است.

به گفته مقام‌های آمریکایی، بلینکن در دیدار با نتانیاهو تاکید کرد که هیچ راه حل نظامی در مورد سرنوشت جنبش مقاومت حماس وجود ندارد و رژیم صهیونیستی نیز باید این واقعیت را بپذیرد.

این منابع به ان‌بی‌سی گفتند: «دولت بایدن برای دستیابی به اهداف خود در منطقه خاورمیانه، به فراتر از نتانیاهو نگاه می‌کند. دولت بایدن در تلاش است تا با دیگر سران سیاسی اسرائیل برای تشکیل دولت پس از نتانیاهو آماده شود».

بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا همچنین به نخست‌وزیر تل‌آویو گفت که شخص «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و چهار کشور عربی دیگر قول داده‌اند که تمام هزینه‌های بازسازی غزه را پرداخت کنند، اما نتانیاهو با رد این پیشنهاد گفت که آمادگی پذیرش توافقی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین را ندارد.

ان‌بی‌سی در ادامه گزارش داد که تنها درخواست آمریکا که نتانیاهو با آن موافقت کرد، انجام ندادن حمله مهم و بزرگی علیه اهداف جنبش مقاومت حزب‌الله در لبنان بود.

از سوی دیگر، خانواده اسرای صهیونیست با درخواست از دولت آمریکا برای ارسال پیام محکمی به کابینه تل‌آویو، از واشنگتن خواستند که نتانیاهو را برای پذیرش توافق پایان جنگ و آزادی اسرا تحت فشار قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها