گزارش العالم از تشدید اختلافات در کابینه نتانیاهو درباره کرانه باختری+ویدئو

چهارشنبه 27 دی 1402 - 22:32

کارشناسان امور رژیم صهیونیستی و رسانه‌های عبری‌زبان می‌گویند که اختلافات در داخل دولت بنیامین نتانیاهو درباره کرانه باختری تشدید شده، و اختلاف‌نظر اصلی درباره اهمیت این کرانه و نحوه تعامل با آن است.

العالم- فلسطین اشغالی

در حالی‌که نتانیاهو و مقامات امنیتی این رژیم بر ضرورت جدا کردن کرانه باختری از جنگ جاری علیه نوار غزه تأکید دارند جریان دیگری به رهبری اسموتریچ و بن گویر معتقدند که این جنگ یک فرصت الهی است و باید طرح الحاق کرانه باختری و بیرون راندن فلسطینیان مناطق جیم به مناطق الف و باء تکمیل شود.

"امیر داوود" مسئول کمیته مقاومت در برابر شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی می‌گوید: رژیم اشغالگر در تلاش است تحت عنوان "جنگ، تمام طرح‌های جاری خود در اراضی کرانه باختری را با شتاب پیش ببرد. البته این رژیم برخی طرح‌های خطرناک خود از جمله موضوع آوارگی اجباری فلسطینیان را از هفتم اکتبر اجرا کرده است و از آن زمان، ۲۲ جامعه بادیه‌نشین از دامنه‌های شرقی آواره شده‌اند.

برای پی بردن به حجم جاه‌طلبی‌های این رژیم باید گفت که رژیم اسرائیل معتقد است که "مناطق c"(منظور جیم) که بیشتر از ۶۵ درصد کرانه باختری را شامل می‌شوند نباید به فلسطینیان داده شود زیرا هزینه سبد آب و غذایی آنها بر دوش این رژیم است.

اما کابینه نتانیاهو درباره دیگر مناطق کرانه باختری اتقاق نظر دارند و معتقدند باید اداره‌ای فلسطینی مشابه شهرداری‌ها تشکیل شود بدون اینکه ماهیت یک دولت را داشته باشد. حتی سرسخت‌ترین حامیان تشکیل یک کشور فلسطینی این ایده را همتراز با امنیت و اقتصاد رژیم اسرائیل می‌دانند.

در تل‌آویو تلاش بر این است که کرانه باختری از نظر اقتصادی و امنیتی تابع رژیم اسرائیل باشد و فلسطینی‌ها صاحب چیزی بیش از یک دولت خودمختار نباشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها