وزیر سابق دفاع پاکستان: ایران همواره از ما در شرایط دشوار پشتیبانی کرده است

وزیر سابق دفاع پاکستان: ایران همواره از ما در شرایط دشوار پشتیبانی کرده است
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 09:54

وزیر سابق دفاع پاکستان تروریسم را چالش مشترک در منطقه از جمله میان تهران و اسلام‌آباد دانست و با تاکید بر لزوم حفاظت از روابط تاریخی با ایران گفت: ما باید به یاد داشته باشیم که جمهوری اسلامی ایران هموراه پشتیبان پاکستان در شرایط دشوار بوده است.

العالم - آسیا

خواجه محمد آصف طی گفت‌وگویی در شبکه پاکستانی "جیو نیوز" پیرامون حملات ایران به مقر تروریست‌ها در بلوچستان پاکستان گفت: تروریسم قطعا یک چالش جدی برای دو کشور است و ما باید در کنار هم این بحران را حل کنیم.

وی تاکید کرد: پاکستان همواره از روابط برادرانه و تاریخی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده و ما باید مراقب اهمیت این روابط باشیم و اجازه تخریب آن را ندهیم.

خواجه آصف که‌ همچنین در ۱۳۹۶ وزیر خارجه پاکستان نیز بود اظهار کرد: ایران در دشوارترین شرایط همواره حامی پاکستان بوده و به ما کمک کرده است و در تاریخ نیز ثبت است.

وی به زعم خود مدعی شد که قطعا پاکستان واکنش قوی به رویدادهای اخیر در مرزهای ایران خواهد داد اما باید مراقب روابط دوجانبه خود باشیم و هر کاری را با درایت و خردمندی انجام دهیم.

خواجه محمد آصف هشدار داد که برخی‌ها در منطقه همواره علیه روابط ایران و پاکستان دست به توطئه زده و هیچگاه از روابط تاریخی ما بویژه حمایت‌های تهران از مواضع منطقه‌ای اسلام‌آباد خرسند نیستند.

وزیر سابق دفاع پاکستان با تاکید بر لزوم دیپلماسی و مکالمه میان دو کشور برای پرداختن به چالش‌های مشترک گفت: ایران و پاکستان قطعا قادر به کار مشترک و اقدام همزمان علیه مشکلات مشترک یکدیگر هستند.

به گزارش ایرنا، براساس این گزارش، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در گفت وگوی تلفنی با همتای پاکستانی خود، امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران خواند و تصریح کرد: جریان موسوم به جیش العدل، گروهکی تروریستی است که علیه امنیت مشترک دو کشور اقدام می کند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان اظهار داشت: حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان قویا مورد توجه ماست.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره بر آرمان های مشترک دو کشور و سابقه ایران و پاکستان در دفاع از یکدیگر و نیز مبارزه با تروریسم تاکید کرد، امنیت ایران نیز امنیت پاکستان است و هرگاه تهدیدی در خاک پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشته، دولت پاکستان علیه آن اقدام کرده است.

جلیل عباس جیلانی تاکید کرد: اسلام آباد انتظار دارد مقابله با گروه های تروریستی در پاکستان توسط نیروهای پاکستان انجام شود.

پربیننده ترین خبرها