در واکنش به قرار گرفتن در فهرست تروریستی آمریکا؛

انصار الله: واشنگتن در تامین امنیت اسراییل در دریای سرخ به استیصال رسیده است +فیلم

انصار الله: واشنگتن در تامین امنیت اسراییل در دریای سرخ به استیصال رسیده است +فیلم
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 12:57

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با بیان این که قرار دادن نام جنبش انصارالله در فهرست گروه های تروریستی چیز تازه ای نیست، گفت: واشنگتن پیش از این هم بدون دستیابی به نتیجه ای چنین کاری کرده و این نشان می دهد که در تامین امنیت کشتی های اسراییلی دریای سرخ به استیصال رسیده است.

العالم - یمن

عبد الله النعمی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: آمریکا با این حرکت، نشان داد که در دریای سرخ به مرحله ناتوانی، استیصال و ورشکستگی شدید رسیده است و نمی داند چه کار کند و چگونه امنیت کشتی های اسرائیلی را تأمین کند و چگونه انتقام "اسرائیل" را بگیرد.

النعمی خاطرنشان کرد که این اقدام هیچ تأثیری در عالم واقع ندارد و هیچ دستاورد نظامی یا مادی یا سیاسی نصیب آمریکا نمی کند. آمریکایی ها نمی توانند با این قبیل دسته بندی ها ملت یمن را از حمایت از غزه و ملت فلسطین بازدارند.

وی گفت: اقدامات آمریکا بر عکس عزم یمنی ها را برای ادامه راه خود جزم تر می کند و نشان می دهد که ما در مسیر صحیح حرکت می کنیم. ما همچنان به جلوگیری از رفت و آمد کشتی های اسرائیلی و هر کشتی که به مقصد فلسطین اشغالی در دریای سرخ در حرکت باشد، ادامه می دهیم.

گفتنی است آمریکا جنبش انصار الله را در فهرست گروه های تروریستی بین المللی قرار داده است و این تصمیم ظرف 30 روز اجرایی خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا گفته است که در صورتی که انصار الله حملات خود به کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ را متوقف کند، تصمیم خود را لغو خواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هدف از اتخاذ این تصمیم را دور کردن انصار الله از ایران ذکر کرده است. جنبش انصارالله هم این تصمیم را سیاسی و نشان افتخار برای دفاع از ملت فلسطین دانسته است. پیشتر واشنگتن تهدید کرده بود که این جنبش را در فهرست گروه های تروریستی قرار خواهد داد و مانع امضای توافق عربستان و یمن خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها