اظهارات امیرعبداللهیان در پاسخ به فرید ذکریا؛ از حملات موشکی ایران علیه تروریست‌ها تا جنگ غزه+ ویدیو

پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 11:38

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست داووس در مصاحبه‌ای مفصل با فرید ذکریا در خصوص مسایل منطقه‌ای گفت وگو کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسین امیرعبداللهیان که برای شرکت در نشست داووس در سوییس به سر می برد، در گفت وگو با فرید ذکریا فعال رسانه ای و خبرنگار سرشناس در رسانه های غربی، در باره حملات موشکی ایران به اقلیم کردستان عراق علیه موساد اسراییل، هدف قرار دادن گروه تروریستی موسوم به جیش العدل در پاکستان، جنایت نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، تحولات دریای سرخ، جنگ اوکراین، تحریم های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا، برجام و ... به مصاحبه کرده است.

فرید رفیق زکریا (به انگلیسی: Fareed Rafiq Zakaria) متولد ۱۹۶۴ در بمبئی، هندوستان، خبرنگار، مقاله نویس، ویراستار نشریه تایم، نظریه پرداز، و از استادان شناخته شده مسائل سیاست خارجی در آمریکا است. او مجری برنامه شبانگاهی GPS در سی ان ان است. وی همچنین به عنوان کارشناس مسائل سیاستگذاری در کانال‌های تلویزیونی سراسری سی ان ان، پی بی اس، و شبکه‌ ای بی سی نیز حضوری پر تعداد داشته‌است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، بنابر دعوت به عمل آمده از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در برنامه های اجلاس داووس ۲۰۲۴، روز سه شنبه گذشته به منظور شرکت در برنامه های این اجلاس وارد سوئیس شد.

امیرعبداللهیان علاوه بر مشارکت در برنامه‌های اجلاس، دیدارهای مختلف دوجانبه ای را با همتایان و مقامات عالی کشورهای مختلف شرکت کننده در اجلاس انجام داده که طی آنها موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفته است.

اجلاس داووس همه ساله توسط مجمع جهانی اقتصاد با حضور مقامات ارشد دولتی و خصوصی کشورهای جهان در شهر داووس سوئیس برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها