چین، ایران و پاکستان را دعوت به خویشتن‌داری کرد

چین، ایران و پاکستان را دعوت به خویشتن‌داری کرد
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 13:59

دولت چین امروز پنجشنبه به دنبال رخدادهای مرزی بین ایران و پاکستان، خواستار خویشتن‌داری دوطرف و جلوگیری از تشدید تنش شد.

العالم - آسیا

مائونینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری گفت: طرف چینی صمیمانه امیدوار است که دو طرف بتوانند آرامش و خویشتنداری داشته باشند و از تشدید تنش جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: ما همچنین حاضریم در صورت تمایل هر دو طرف، نقش سازنده‌ای در کاهش تنش ایفا کنیم.

مائو در ادامه تاکید کرد که ایران و پاکستان کشورهای دوست چین و کشورهایی با نفوذ مهم هستند.

پیش از این علیرضا مرحمتی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن هفت غیر ایرانی بر اثر حمله موشکی پاکستان در یک روستای مرزی خبر داد.

مرحمتی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی گفت: ساعت چهار و پنج دقیقه صبح امروز پنجشنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.

وی از کشته شدن سه زن و چهار کودک غیر ایرانی در این حمله خبر داد و سپس معاون امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرد که دو مرد نیز جزء جان باختگان حمله موشکی صبح امروز هستند و با احتساب آنها شمار اتباع غیرایرانی کشته شده به ۹ نفر رسید.

سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود بر تلاش‌های این‌ کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با چالش‌ تروریسم تاکید کرد و گفت: ایران کشور برادر ما است و پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایه خود احترام می‌گذارد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز پنجشنبه حمله انجام شده توسط پاکستان به منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم و تاکید کرد که بمنظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امورخارجه است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها