بیروت: حزب‌الله منافع لبنان را مد نظر دارد/جنگ برای اسرائیل آسان نخواهد بود

بیروت: حزب‌الله منافع لبنان را مد نظر دارد/جنگ برای اسرائیل آسان نخواهد بود
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 14:01

وزیر خارجه لبنان در سخنانی در پاسخ به تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی علیه این کشور و حزب‌الله تاکید کرد که این جنبش منافع لبنان را مد نظر دارد و آغاز هرگونه جنگی علیه کشورش برای رژیم صهیونیستی آسان نخواهد بود.

العالم - لبنان

«عبدالله بو حبیب» وزیر امور خارجه لبنان در گفت‌ وگو با برنامه «حوار المرحله» در شبکه «LBCI » تأکید کرد که لبنان به دنبال دستیابی به توافق آتش‌بس با اسرائیل در قالب یک برنامه یکپارچه است، اما اسرائیلی‌ها حاضر به مذاکره نیستند.

وی با تایید اقدامات حزب الله در جنوب این کشور گفت: یک واقعیت در جنوب وجود دارد و حزب الله یک گروه لبنانی است که منافع کشور را مد نظر قرار می‌دهد.

بوحبیب در پاسخ به تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیز تاکید کرد: جنگ با لبنان برای تل‌آویو آسان نخواهد بود، این جنگ منطقه‌ای خواهد بود و موشک‌ها از هر طرف به سمت اسرائیل روانه خواهند شد.

وزیر امور خارجه لبنان در عین حال افزود: معتقد نیستم که چنین جنگی نزدیک است و راه‌حل جامع در بازپس‌گیری تپه‌های «کفر شوبا» و مزارع اشغالی «شبعا» و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است.

بوحبیب ادامه داد: اسرائیل طمع کار است و می‌خواهد سرزمین‌های ما را اشغال کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب اعلام کرد که احتمال وقوع درگیری و جنگ در جبهه لبنان در ماه‌های آینده بیش از پیش است.

هالوی ادعا کرد: در تلاش برای افزایش آمادگی برای جنگ در لبنان هستیم.

وی ادامه داد: درس‌های زیادی از جنگ در غزه گرفتیم که بسیاری از آن نیز برای جنگ در لبنان همخوانی دارد.

هالوی در ادامه گفت: دقیق نمی‌دانم که زمان جنگ در شمال چه زمانی خواهد بود، اما این را می‌توانم بگوم که احتمال آغاز جنگ در ماه‌های آینده بسیار بیشتر از ماه‌های گذشته خواهد بود.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

پربیننده ترین خبرها