گزارش العالم از جزئیات توافق غیرمستقیم جدید حماس و رژیم صهیونیستی

پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 16:48

خبرنگار العالم در نوار غزه گفت: «کمک‌های پزشکی توافق شده بین حماس و طرف اسرائیلی با میانجی‌گری قطر وارد فرودگاه «العریش» مصر شد و نوار غزه در انتظار ورود آن است.»

العالم - فلسطین اشغالی

اسراء البحیصی خبرنگار العالم در باریکه غزه توضیح داد که توافق جدیدی بین حماس و طرف اسرائیلی با میانجیگری قطر برای ورود محموله‌های دارویی برای اسرای رژیم نزد مقاومت فلسطین و داروهای مشابه برای فلسطینی‌ها به شرط ورود این داروها به شهر غزه و شمال نوار غزه منعقد شد.

علاوه بر این حماس خواستار توزیع دارو و ملزومات پزشکی به بیمارستان‌ها و عدم توقف این کامیون‌ها به بهانه بازرسی توسط طرف اسرائیلی شد.

قطع ارتباطات در غزه و مختل شدن زندگی ساکنان

خبرنگار العالم گفت: قطع ارتباط با نوار غزه زندگی در آنجا را فلج کرده است. همچنین روند انتقال و تخلیه مجروحان همچنان با مشکل مواجه بوده و ارتباط بین خانواده‌ها قطع شده است.

وی خاطرنشان کرد که حتی شماره تلفن‌های رایگان سازمان امداد شهری و غیرنظامی برای کمک رسانی در مواقع اضطراری نیز قطع شده و بار سنگینی بر دوش مردم غزه افزوده است.

۲فلسطینی ها بین مرگ و قطع عضو، یکی را انتخاب می کنند

«اسراء البحیصی» گزارش داد که 350 هزار فلسطینی در غزه از بیماری‌های صعب‌العلاج رنج می‌ برند، اما داروهای مخصوص بیماری آنها در دسترس نیست.

وی خاطرنشان کرد: «وضعیت سخت و دشواری برای مجروحان به وجود آمده و تنها ۴٪ آنها برای درمان به خارج از نوار غزه منتقل شده اند.»

خبرنگار العالم توضیح داد: «فلسطینی‌ها وقتی مجروح می شوند باید بین گزینه مرگ یا قطع دست و پایشان، یکی را انتخاب کنند. پزشکان به دلیل ازدحام مجروحان در مقابل اتاق‌های عمل، به جای عمل جراحی که مثلا ۹ ساعت طول می کشد، برای حفظ جان بیمار، مجبور به قطع دست و پا می شوند.

۳

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها