مشعل با رد راه حل دو کشوری: تنها راه حل پایان اشغالگری است

مشعل با رد راه حل دو کشوری: تنها راه حل پایان اشغالگری است
چهارشنبه 27 دی 1402 - 14:48

رهبر حماس در خارج با اشاره به مخالفت جنبش متبوعش و ملت فلسطین با راه حل دو کشور، تاکید کرد که ملت فلسطین به دنبال آزادی و رهایی از بند اشغالگری، استقلال و تشکیل کشور مستقل خویش است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل اظهار داشت: غرب می‌گوید نبرد هفتم اکتبر (15 مهر آماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) چشم‌اندازی را برای موضوع رویکرد و نگرش سیاسی ایجاد کرد و از اینجا موضوع قدیمی خود یعنی راه حل دو کشور را مطرح می‌کنند که حماس این راه حل را قبول ندارد و با آن مخالف است، زیرا این راه حل بدین معناست که ما یک زمانی کشوری موعود خواهیم داشت و در مقابل باید طرفی دیگر یعنی رژیم اشغالگر را به رسمیت بشناسیم که این کاملا باطل و مردود است.

مشعل با اشاره به اینکه پس از نبرد هفتم اکتبر امید به تشکیل کشور فلسطین از بحر تا نهر و از شمال تا جنوب در میان اکثریت فلسطینیان زنده شد، تاکید کرد که مرزهای سال 1967 تنها یک پنجم فلسطین را شامل می‌شود، بنابراین ملت فلسطین هرگز آن را نخواهد پذیرفت.

وی بیان کرد که اجماع فلسطینیان بر این است که ما از حق مشروع خود یعنی از بحر تا نهر و از راس الناقوره تا ام رشراش یا خلیج عقبه کوتاه نمی‌آییم و این حق ماست و ما از قدیم در این سرزمین بودیم و این رژیم اشغالگر است که از سال 1948 در این سرزمین به وجود آمده است.

پربیننده ترین خبرها