حزب الله تروریستی خواندن انصارالله یمن از سوی آمریکا را محکوم کرد

حزب الله تروریستی خواندن انصارالله یمن از سوی آمریکا را محکوم کرد
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 21:16

جنبش حزب الله لبنان ضمن محکومیت تروریستی خواندن انصارالله یمن از سوی آمریکا، تأکید کرد که واشنگتن، حامی تروریسم صهیونیستی است و از تجاوز صهیونیستها به غزه حمایت می‌کند.

العالم - لبنان

جنبش حزب الله لبنان شامگاه امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای، قرار دادن جنبش انصارالله یمن در لیست تروریستی از سوی آمریکا را محکوم کرد و آن را «تصمیم ظالمانه و باطل» عنوان کرد.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید شامگاه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» این کشور بازگرداند.

در این بیانیه آمده است: «امروز، در پاسخ به تداوم تهدیدها و حملات ایالات متحده قرار گرفتن نام انصارالله که به عنوان حوثی‌ها هم شناخته می‌شود در فهرست "تروریست‌های جهانی " اعلام می‌شود.»

حزب الله با اشاره به اینکه این اقدام، در تکمیل تجاوز آمریکا به یمن است، تأکید کرد: آمریکا، حامی تروریسم صهیونیستی و تجاوز جنایتکارانه به غزه و ملت آن است. جای تعجب دارد که آمریکا به یمن عزیز و ملت شریف آن، حمله می‌کند، سپس طرفی را که مورد تجاوز قرار گرفته است، در لیست تروریسم قرار می‌دهد.

جنبش مقاومت لبنان با تأکید بر اینکه این اقدام آمریکا، نشانگر فرهنگ جنایتکارانه و تسلط متجاوزانه آن بر همه جهان است، خاطر نشان کرد: ما باور داریم که این تصمیم، به عزم ملت بزرگ یمن و نقش فعال و تأثیرگذار آن در شکست محاصره غزه خدشه‌ای وارد نخواهد کرد، بلکه باعث خواهد شد خود تا توقف کشتار ملت فلسطین از سوی صهیونیستها به انجام وظیفه ادامه دهد.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز شب گذشته به اقدام آمریکا در بازگرداندن نام این گروه یمنی به لیست موسوم به تروریستی واکنش نشان داد و گفت که یمن سال‌هاست تحت محاصره آمریکا قرار دارد.

در این بیانیه آمده است: «این مسأله مضحکی است که از سوی یک حکومت تروریستی جهانی، تروریست خوانده شوید. این اقدام تلاش آمریکا برای گمراهی جهانی و بدنامی انصارالله و مردم یمن است».

انصارالله تأکید کرد: «اقدام آمریکا در خصوص انصارالله در این مرحله به دلیل پشتیبانی از مردم فلسطین، همچون مدال افتخار و شرافت است».

آمریکا حدود سه سال پیش انصارالله را از فهرست تروریستی خود خارج کرده بود. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از به قدرت رسیدن در ژانویه ۲۰۲۱ این تصمیم را به عقب برگرداند. «ندپرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آن زمان تصریح کرده بود که هدف دولت بایدن از این اقدام کاستن از تبعات انسانی تحریم «تروریستی» انصارالله است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نام انصارالله را در فهرست سیاه قرار داده بود. بسیاری از سازمان‌های امدادرسانی فعال در یمن از دولت آمریکا خواسته بودند این اقدام را به عقب برگرداند. سازمان Mercy Corps، شورای پناهندگان نروژ، آکسفام، سازمان «کودکان را نجات دهید» و کمیته نجات بین‌المللی از جمله این سازمان‌ها هستند.

پربیننده ترین خبرها