در واکنش به نتانیاهو؛

گوترش: عدم پذیرش کشور فلسطینی غیرقابل قبول است

گوترش: عدم پذیرش کشور فلسطینی غیرقابل قبول است
يکشنبه 1 بهمن 1402 - 16:42

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در واکنش به موضع رژیم صهیونیستی در مورد ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی اعلام کرد که عدم پذیرش کشور فلسطینی غیرقابل قبول است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری سازمان ملل متحد، « آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در اوگاندا، اظهار داشت که حمله نظامی رژیم اسرائیل به غزه باعث ویرانی های گسترده و کشته شدن غیرنظامیان شده که بی سابقه است.

وی افزود: نیروهای فعال سازمان ملل در غزه که با تمام تلاش در زمینه کارهای بشردوستانه امداد رسانی می کنند همواره خود و خانواده هایشان با بمباران مداوم و خطرات روزانه با محدودیت های بزرگ در تردد در جاده های ناامن، قطع وسایل ارتباطی و ممنوعیت تردد مواجه هستند.

دبیر کل سازمان ملل نسبت به افزایش بیماری و گرسنگی و بدتر شدن اوضاع در نواز غزه هشدار داد و افزود: مردم غزه نه تنها بر اثر بمب و گلوله بلکه به دلیل کمبود غذا و نبود آب سالم آشامیدنی، قطع برق، کمبود دارو در بیمارستان ها، و سفرهای پردرد سر برای رسیدن به زمین های کوچک برای فرار از جنگ، جان خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه از خواسته خود برای آتش بس فوری به دلایل بشردوستانه و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسیران عقب نشینی نخواهد کرد،تاکیدکرد: جنگ در غزه باید متوقف شود.

گوترش افزود: ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش این جنگ به سراسر منطقه از جمله کرانه باختری، لبنان و سوریه، عراق و دریای سرخ انجام دهیم.

وی خودداری از پذیرش راه حل دو دولتی برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و انکار حق مردم فلسطین برای تشکیل یک کشور مستقل را غیرقابل قبول دانست و افزود: طولانی شدن این درگیری بصورت نامحدود که به یک تهدید بزرگ برای صلح و امنیت جهانی تبدیل شده است، قطب بندی را افزایش می دهد و افراط گرایان را در همه جا تشویق می کند.

دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که همه باید حق مردم فلسطین را برای تشکیل کشور خود به رسمیت بشناسند.

وی از جانباختن ۱۵۲ کارمند سازمان ملل در جنگ غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی خبر داد و کشته شدن آنها را یک تراژدی دلخراش برای سازمان ملل، خانواده‌های آنها و کسانی که در غزه به آنها خدمت کردند، توصیف کرد.

«دنیس فرانسیس» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز در سخنانی خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه، ورود کمک‌های بشردوستانه و آزادی اسیران شد.

به گزارش ایرنا،‌عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد یکصدو هفتمین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد و این منطقه زیر بمباران سلاح های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار دارد و این در حالی است که مقامات واشنگتن حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی که از نبرد با رزمندگان مقاومت درمانده شده فقط به دنبال کشتار مردم غزه است تا از این راه، به مقاومت فشار آورد و برنامه های خود را تحمیل کند، غافل از این که تمام مردم غزه عضو مقاومت ضدصهیونیستی هستند.

شرایط غزه به اندازه ای وخیم است که بسیاری از نهادها و سازمان های امداد رسان وضعیت ساکنان غزه را زیر حملات بی امان و همه جانبه رژیم صهیونیستی اسفباربار و وحشتناک توصیف کرده اند.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای فلسطینی از ابتدای جنگ علیه این منطقه تاکنون به نزدیک به ۲۵ هزار و شمار زخمی ها هم به ۶۲ هزار و ۳۸۸ نفر رسیده است.

پربیننده ترین خبرها