اعتراض پدر نوجوان آمریکایی کشته شده در کرانه باختری به حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی

اعتراض پدر نوجوان آمریکایی کشته شده در کرانه باختری به حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی
يکشنبه 1 بهمن 1402 - 17:08

پدر "توفیق حافظ عجاق" ۱۷ ساله،‌ شهروند آمریکایی که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید،‌ نیروهای اسرائیلی را ماشین‌های قاتلی توصیف کرد که دلارهای مالیاتی شهروندان آمریکایی را برای کشتن غیرنظامیان استفاده می‌کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مرگ «توفیق عجاق نوجوان» فلسطینی-آمریکایی در روز جمعه، تنها یکی از تیراندازی‌های مرگبار در کرانه باختری است. از زمان آغاز جنگ میان (رژیم)‌ اسرائیل و حماس در غزه، نزدیک به ۳۷۰ فلسطینی در این منطقه در اثر تیراندازی اسرائیلی‌ها به شهادت رسیده اند.

گفتنی است این نوجوان در گرتنا، لوئیزیانا، نزدیک نیواورلئان به دنیا آمد و بزرگ شد. پدر و مادرش او و چهار خواهر و برادرش را سال گذشته به روستای المزرعه الشرقیه آوردند تا آن‌ها بتوانند دوباره با فرهنگ فلسطین آشنا شوند.

پدر این نوجوان با اشاره به این که جامعه آمریکا داستان واقعی فلسطین را نمی‌داند از آمریکایی‌ها خواست تا خشونت‌های جاری در کرانه باختری را با چشمان خود ببینند.

آسوشیتدپرس گزارش داد: جان کربی، سخنگوی امنیت ملی ایالات متحده در پاسخ به سوالی درباره این تیراندازی گفت مقامات کاخ سفید «به طور جدی نگران این گزارش ها هستند». پلیس (رژیم) اسرائیل اعلام کرد این حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما تحقیقات پلیس و ارتش اسرائیل از افرادی که در تیراندازی‌های مرگبار به فلسطینی‌ها دست داشته اند به ندرت به نتیجه رسیده و اعمال کیفرخواست در این موارد غیر معمول است.

به گزارش ایرنا،‌از هفتم اکتبر و انجام عملیات طوفان الاقصی، نیروهای رژیم صهیونیستی فلسطینی‌ها را در کرانه باختری سرکوب کرده و تقریباً هر شب عملیات دستگیری شبانه انجام داده اند.

وزارت بهداشت فلسطین می گوید از هفتم اکتبر ۳۶۹ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده اند. در چندین مورد مستند، نیروهای اسرائیلی و شهرک نشینان، فلسطینی‌هایی را کشته اند که به گزارش شاهدان به هیچ وجه درگیر خشونت نبوده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها