ویدیو؛ گزارش العالم از تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایتکاران صهیونیست/ کاهش 50 درصدی مبادلات تجاری آنکارا با تل آویو

دوشنبه 2 بهمن 1402 - 08:19

با تداوم جنگ و کشتار فلسطینیان غزه، تظاهرات متعددی با عنوان  «ما برای فلسطین راهپیمایی می‌کنیم» در شهرها و روستاهای ترکیه برای محکوم کردن سکوت محافل بین المللی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی و اعمال فشار رسمی برای مهار اشغالگران برگزار شد.

العالم فلسطین

به گزارش خبرنگار العالم در ترکیه،‌ زینب شاویش، یکی از تظاهرکنندگان گفت: "ما به عنوان بخشی از تظاهرات و راهپیمایی برای فلسطین به اینجا آمدیم تا صدایمان را برای دفاع ازغزه بالا ببریم . ما از وضعیت موجود در غزه ناراحتیم زیرا مردم فلسطین بدون هیچگونه اقدام بازدارنده دولت ها کشته می شوند. آمده ایم تا به دولت ترکیه و دولت های اسلامی فشار بیاوریم تا برادران و خواهران ما را در فلسطین نجات دهند.»

دراین تظاهرات روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد، شعارهای معترضان علیه جنایتکاران صهیونیست بر تحریم اشغالگران در سطوح سیاسی و اقتصادی و استفاده از ابزارهای رسمی دیپلماتیک برای مجازات اشغالگران و تلاش های کشورهای اسلامی برای رفع محاصره تحمیلی غزه و باز کردن کامل گذرگاه رفح متمرکز بود.

جواد ایگلان، شهروند ترکیه ای شرکت در این تظاهرات گفت: "تا زمانی که برادران ما کشته و محاصره می شوند، همه باید شرمنده باشیم . ما به عنوان مردم آماده جنگ هستیم، اما هیچ راهی نداریم بنابراین دولت ها و ارتش ها باید حرکت کنند و تمام اشکال عادی سازی با رژیم صهیونیستی را متوقف نمایند.

در همین حال محمود یاسین اوغلو، یکی دیگر از شهروندان ترکیه ای شرکت کننده در تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی گفت: ما می گوییم که ترکیه باید وارد عمل شود و تمام روابط خود را با رژیم اشغالگر صهیونیستی متوقف کند از سوی دیگر برخی کانال های دیپلماتیک برای تعامل با سایر کشورها جهت کمک به فلسطینیان وجود دارد مثلا باید برای گشایش گذرگاه رفح به منظور نجات مردم و تامین غذا و دارو روابط ما با مصر قوی شود.

فشارهای مردمی ترکیه و پویش های تحریم علیه رژیم صهیونیستی به کاهش حجم مبادلات تجاری آنکارا با اشغالگران به 50 درصد منجر شده است، اما محافل مردمی همچنان برای تحریم کامل از جمله تحریم دیپلماتیک رژیم جنایتکار صهیونیست فشار می آورند.

پربیننده ترین خبرها