تصاویر ماهواره‌ای از جنایت جنگی جدید و حجم تخریب گورستان‌ها در نوار غزه+ ویدئو

تصاویر ماهواره‌ای از جنایت جنگی جدید و حجم تخریب گورستان‌ها در نوار غزه+ ویدئو
دوشنبه 2 بهمن 1402 - 09:51

تلویزیون "سی‌ان‌ان" آمریکا فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی دست به جنایت جنگی دیگر زده و برخی گورستان‌ها در نوار غزه را به منظور فهمیدن اینکه "آیا اجساد اسرای اسرائیلی در اینجا دفن شده‌اند یا خیر"، تخریب کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، سی‌ان‌ان با استناد به تصاویر ماهواره‌ای و کلیپ‌های ویدیویی اعلام کرد که ارتش اسرائیل دست‌کم ۱۶ گورستان را در نوار غزه تخریب کرده است.

سی‌ان‌ان با انتشار تصاویر ماهواره‌ای و ویدیوهایی، تأکید کرد که ارتش اسرائیل در جریان عملیات زمینی در نوار غزه، شماری از این گورستان‌ها را با بولدوزر ویران و سنگ‌قبرها را تخریب کرده و همچنین برخی اجساد را از قبرها بیرون آورده است.

این منبع به نقل از برخی کارشناسان حقوقی تأکید کرد که تخریب عمدی اماکن مذهبی مانند قبرستان‌ها و تبدیل آنها به اهداف نظامی "نقض قوانین بین‌المللی" است و همچنین این اقدامات اسرائیل ممکن است در رده "جنایات جنگی" گنجانده شود.

.

سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه ارتش اسرائیل نبش قبرها در نوار غزه را تایید کرده، افزود که این رژیم مدعی است که این اقدام را برای فهمیدن اینکه "آیا اجساد اسرای اسرائیلی که مرگ آنها در دست حماس گزارش شده در اینجا دفن شده‌اند یا خیر"، انجام می‌دهد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با این ادعا، که حماس از این گورستان‌ها برای "اهداف نظامی" استفاده می‌کند، افزود که ارتش اسرائیل "گزینه‌ای دیگر جز هدف قرار دادن گورستان‌ها ندارد".

تاکنون منابع و رسانه‌های فلسطینی گزارش‌های متعددی درباره تخریب برخی گورستان‌ها در نوار غزه و نبش قبر در آنجا توسط رژيم اشغالگر، گزارش داده‌اند. از جمله اینکه، اخیرا نیروهای اسرائیلی بخشی از مقبره "التونسیه" در شهرک الشجاعیه در نوار غزه را تخریب، و آنجا را به پایگاه نظامی موقت خود تبدیل کرده‌اند.

.

در حالی‌که رژیم صهیونیستی هیچ‌یک از اهداف خود از جنگ در نوار غزه، از جمله آزاد کردن اسرا، را محقق نکرده است گروه‌های مقاومت در این باریکه هر از گاهی از کشته شدن شماری از این اسرا در جریان حملات مستمر این رژیم نوار غزه خبر می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها