گزارش العالم از بحران انسانی غزه بر اثر حملات مستمر اشغالگران

يکشنبه 1 بهمن 1402 - 23:14

هدف قرار دادن مراکز  بهداشتی نوارغزه از سوی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی باعث افزایش رنج بیماران به ویژه در بخش کودکان بیمارستان محمد یوسف النجار واقع در شرق استان رفح شده که با تداوم حملات با وضعیت بحرانی رو به رو هستند.

العالم فلسطین

خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه، با حضور در بخش کودکان بیمارستان ابویوسف النجار در شرق استان رفح وضعیت این بیمارستان را به تصویر کشید و خاطرنشان کرد، به دنبال ادامه حملات رژیم صهیونیستی نه تنها وضعیت کودکان در این بیمارستان بلکه شرایط بخش بهداشت و همه مردم نوارغزه بسیار بحرانی است.

رژیم اشغالگر برای صد و هفتمین روز متوالی، همچنان به نسل کشی مردم نوار غزه ادامه داده و خانه های مسکونی و کادر پزشکی و خبرنگاران را هدف قرار می دهد.

مردم نوار غزه با توجه به تجاوزات مستمر و بمباران‌های وحشیانه و بی‌رویه رژیم صهیونیستی، در بحبوحه آوارگی بیش از 1.8 میلیون نفر به اردوگاهها و مراکز و نداشتن تجهیزات کافی از یک فاجعه انسانی بی‌سابقه رنج می‌برند.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز به نوبه خود نسبت به وضعیت فاجعه بار و دردناک بهداشتی غزه هشدار داد و گفت که اشغالگران عمداً سیستم بهداشتی را هدف گرفته اند.

تلفات حملات بی وقفه به نوار غزه به حدود 25 هزار شهید رسیده است، در حالی که شمار زخمی ها از 62 هزار نفر فراتر رفته و این حملات به تخریب گسترده ساختمان ها و زیرساخت ها منجر شده است.

پربیننده ترین خبرها