روزنامه "هاآرتص" گزارش داد:

مرگ ۳ اسیر اسرائیلی در تونل‌های غزه با گازهای سمی ارتش اسرائیل

مرگ ۳ اسیر اسرائیلی در تونل‌های غزه با گازهای سمی ارتش اسرائیل
دوشنبه 2 بهمن 1402 - 17:23

روزنامه عبری‌زبان هاآرتص خواستار تحقیق مستقل درباره کشته شدن سه اسیر اسرائیلی با گازهای سمی شد که ارتش این رژیم داخل یکی از تونل‌ها در نوار غزه تزریق کرده بود.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، روزنامه هاآرتص امروز- دوشنبه- در گزارشی نوشت: مادر یکی از اسیران اسرائیلی که اخیرا در نوار غزه کشته شد، به این امر اشاره کرده است.

هاآرتص نوشت: ۱۴ دسامبر، ارتش اسرائیل اجساد "ران شرمن"، "نیک پیزر" دو سرباز اسرائیلی و "الیجا تولدانو" را از تونلی در جبالیا خارج کرد، ولی بعد از آنکه خانواده‌های آن‌ها نتایج گزارش پزشکی درباره اجساد را دریافت کردند، "با سوالات دشوار و نگران‌کننده‌ای مواجه شدند که نیازمند شفاف‌سازی و توضیح برای افکار عمومی است".

"مایان شرمن" مادر ران، این موضوع را در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) مطرح و ارتش اسرائیل را متهم کرده است که "پسرش را با گاز سمی که به داخل تونلی تزریق کرده بود، کشته است."

مایان شرمن نوشته است:‌ نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ران واقعا کشته شده است البته نه توسط حماس یا تیراندازی تصادفی و آتش خودی، بلکه او تعمدانه با گازهای سمی به قتل رسیده است.. بله، بله، آن‌ها ران را هم پیدا کردند در حالی‌که چندین انگشت او آسیب دیده بود که به نظر می‌رسد به دلیل تلاش مأیوسانه برای خارج شدن از قبر سمی (تونل) بوده است.

این روزنامه به اظهارات سخنگوی ارتش رژيم اشغالگر درباره این توییت اشاره کرده که گفته است: نمی‌توان علت مرگ این ۳ اسیر را مشخص کرد، در این مرحله نمی‌توان علت مرگ را مشخص کرد و گفت که آنها در نتیجه خفگی یا مسمومیت یا حمله اسرائیل یا حمله حماس کشته شده اند.

به نظر می‌رسد این اظهارات سخنگوی نظامی اسرائیل به منظور گمراه کردن افکار عمومی و ایجاد تردید درباره دست داشتن ارتش در کشته شدن این سه اسیر مطرح شده است.

این روزنامه عبری‌زبان متذکر شد:‌ این سوالات نیاز به بررسی توسط یک طرف خارجی (به غیر از ارتش اسرائیل) دارد تا بتواند اطلاعات لازم را از ارتش و دولت اسرائیل به دست آورد و نتیجه را در اختیار عموم بگذارد.

پربیننده ترین خبرها