عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با یکصد و نهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با یکصد و نهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
سه شنبه 3 بهمن 1402 - 08:18

ارتش رژیم صهیونیستی در صد و نهمین روز حمله به غزه، مناطقی از خان یونس جنوبی را به شدت بمباران کرد. نیروهای این رژیم همچنین با تشدید حملات هوایی و توپخانه ای، جنایاتی فجیع را در مناطق مختلف غزه مرتکب شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرگزاری فلسطینی وفا به نقل از منابع محلی گفت جنگنده های رژیم صهیونیستی چادر آوارگان را در منطقه المواصی در غرب خان یونس در غزه بمباران کردند که در این حمله شماری از شهروندان به شهادت رسیده و ده ها نفر مجروح شدند.

در همین ارتباط ، منابع بیمارستانی از انتقال تعدادی شهید و مجروح به بیمارستان شهدای الاقصی خبر دادند. این افراد در حمله جنگنده های رژیم اشغالگر به خودروی حامل آوارگان که از خانیونس به سمت استان الوسطی در حرکت بودند – شهید یا مجروح شده بودند.

همچنین در حمله جنگنده های رژیم اشغالگر به منزل خانواده الدحنون در بیت لاهیا در شمال غزه، چند فلسطینی به شهادت رسیدند. توپخانه های رژیم اشغالگر هم اطراف اردوگاه الشاطئ در غرب غزه را به شدت گلوله باران کردند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی به شهروندان عادی در شرق استان الوسطی هم حمله کردند. نظامیان این رژیم در بخش مرکزی غزه به شلیک گلوله های منور اقدام کردند. توپخانه های این رژیم هم زمین های کشاورزی در غرب حی الزیتون در جنوب شرق غزه را گلوله باران کردند.
قایقهای جنگی این رژیم هم نوار ساحلی و شمال غزه را بی وقفه گلوله باران می کنند.

گزارش دیگر حاکی از آن است که نظامیان صهیونیست صبح امروز از محور شمالی شهر طولکرم به این شهر یورش بردند.

وزارت بهداشت غزه: افزایش آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به 25490 شهید و 63354 مجروح رسیده است. در اطلاعیه وزارت بهداشت غزه آمده است که این رژیم ظرف چند ساعت گذشته 20 جنایت فجیع علیه خانواده های غزه مرتکب شده است که در نتیجه آن 190 نفر به شهادت رسیده و 340 نفر مجروح شدند.

سایت خبری آمریکایی اکسیوس به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو پیشنهاد توقف دو ماهه جنگ در غزه برای آزادی همه زندانیان را مطرح کرده است.

طبق گزارش اکسیوس مقامات تل آویو گفته اند که این پیشنهاد بخشی از توافق چند مرحله ای "آتش بس دو ماهه" و آزادی همه اسراست.

ارتش رژیم صهیونیستی هم دیروز دوشنبه به هلاکت 22 نظامی خود در انفجار دو ساختمان و تخریب ساختمان دیگری در خان یونس اذعان کرد.

ارتش این رژیم طبق آماری که - اجازه انتشار اسامی تلفات خود را صادر کرد – اعلام کرده بود که از ابتدای حمله به غزه 531 افسر و سرباز این رژیم به هلاکت رسیده اند. روز دوشنبه نیز به هلاکت 200 نظامی خود در غزه از ابتدای حمله زمینی به این منطقه اذعان کرد.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه العالم از یکصد و نهمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:49 | تصاویری از حملات راکتی حزب الله لبنان به پایگاه اسرائیلی «میرون»

1

22:13 | هکرها با رخنه به سامانه پخش مانیتورهای سینماهای رژیم صهیونیستی تصاویری در حمایت از طوفان الاقصی منتشر کردند.

21:57 | وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک جوان به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در ایست بازرسی عناب نزدیک طولکرم در شمال کرانه باختری خبر داد.

21:49 | نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که همچنان در شوک عملیات منحصر بفرد و ترکیبی مقاومت فلسطین در اردوگاه «المغازی» به سر می‌برد، گفت که جنگ در غزه را تا ۶ ماه دیگر ادامه خواهد داد.

21:42 | مقاومت اسلامی عراق از حمله دوباره پهپادی به پایگاه عین الاسد محل استقرار نظامیان آمریکایی در غرب عراق خبر داد.

21:37 |

21:24 | رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد که هزینه‌های تجاوز این رژیم به نوار غزه به ۶۷.۷ میلیارد دلار افزایش یابد.

20:40 | این فیلم که با دوربین یک سرباز اسرائیلی ضبط شده، نشان می‌دهد که نیروهای ارتش اشغالگر در یکی از ساختمان‌ها در غزه در کمین مبارزان مقاومت گرفتار شدند.

1

20:06 | گردان‌های المجاهدین با انتشار تصاویری از هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در شرق جبالیا با راکت «سعیر»، از کشته و مجروح شدن این نظامیان خبر داد.

1

19:49 | تحقیقات اولیه ارتش اشغالگر درباره هلاکت 21 نظامی صهیونیست در غزه:

- یک نیروی مسلح، دو ساختمانی را که نظامیان اسرائیلی آن را بمب‌گذاری کرده بودند، با گلوله‌های آر پی جی هدف قرار دادند.

- این دو ساختمان بر اثر مواد منفجره‌ای که درون آنها قرار داشت، منهدم شدند.

- این نیروی مسلح همچنین یک دستگاه تانک که نزدیک این دو ساختمان قرار داشت، هدف قرار دادند که به کشته‌شدن دو نظامی اسرائیلی منجر شد.

- این نیروی مسلح به صورت ناگهانی و غافلگیرکننده از میان کشتزارها ظاهر شد و سپس موفق به فرار شد.

19:10 | نماهنگ | قطع رگ حیات حرامی؛بیانات مهم رهبر انقلاب خطاب به دولت‌های اسلامی درباره قطع رابطه با رژیم صهیونیستی

1

18:55 | گردان‌های قسام:مبارزان ما روز گذشته خانه‌ای در اردوگاه المغازی که یگان مهندسی ارتش اشغالگر در آنجا موضع گرفته بودند، هدف حملات راکتی قرار دادند که به منفجر شدن مهمات و تجهیزات مهندسی نظامیان اشغالگر منجر شد. و خانه بر سر این نظامیان منهدم گشت.

- همزمان مبارزان قسام یک تانک مرکاوا را با راکت یاسین 105 منهدم کردند. همچنین یک میدان مین را در مسیر نظامیان صهیونیست در اردوگاه المغازی منفجر کردند که به کشته و یا زخمی شدن اشغالگران منجر شد و مبارزان قسام به سلامت محل را ترک کردند.

18:36 | بیانیه وزارت دفاع آمریکا حاکیست که از مهمترین این حملات می توان به حمله به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق، فرودگاه الرمیلان در حومه حسکه در شمال سوریه و پایگاه نیروهای آمریکایی در سوریه به نام کونیکو اشاره نمود.

18:16 | تشییع اجساد نظامیان صهیونیست که امروز در اردوگاه المغازی به هلاکت رسیدند

1

17:58 | اونروا: یکی از بزرگترین پناهگاه‌های ما در خان‌یونس دیروز بمباران شد، 6 نفر از آوارگان کشته شدند و بسیاری دیگر در جریان درگیری‌ها در مجاورت این پناهگاه زخمی شدند.

- کارکنان‌ما و بیماران و آوارگان در داخل بیمارستان‌های اندک باقیمانده در خان‌یونس تحت محاصره هستند.

17:42 | نتایج یک نظرسنجی جالب در فلسطین پس از 7 اکتبر؛ حماس چه جایگاهی دارد؟!

17:39 | تیراندازی نظامیان صهیونیست به آوارگان فلسطینی در خانیونس همزمان با شنیده‌شدن صدای انفجارها در منطقه

1

17:30 | گردان‌های قسام اعلام کرد که 3 پهپاد اسرائیلی از جمله 2 پهپاد انتحاری از نوع «ماعوز» را در جنوب محله الزیتون در شهر غزه تحت کنترل خود درآورد.

17:19 | سخنگوی وزارت بهداشت غزه :

- وضعیت مجتمع پزشکی ناصر و بیمارستان الامل بسیار پیچیده و فاجعه‌بار است.

- امکان ورود آمبولانس‌ها به مجتمع پزشکی ناصر و بیمارستان الامل در خانیونس وجود ندارد.

- تیراندازی شدید مانع انتقال مجروحان مجتمع ناصر به بیمارستان صحرایی می شود.

- ما خواستار حمایت بین المللی از کادر پزشکی مجتمع ناصر و بیمارستان الامل هستیم.

- جاده‌های منتهی به بیمارستان الامل در خانیونس به دلیل تیراندازی مداوم از سوی اشغالگران بسته شده است.

16:21 | تصویر ۲۴ افسر و سرباز صهیونیست که طی ۲۴ ساعت گذشته در غزه به هلاکت رسیدند

15:29 | در یکی از مدارس در خان یونس تعداد زیادی قوطی کنسرو پیدا شده که حاوی گوشت کنسرو شده نیستند بلکه درون آن مواد منفجره کارگذاری شده و به محض بازکردن آن، منفجر می شوند.

- این قوطی‌های کنسرو به صورتی طراحی شده که فلسطینی‌ها تصور کنند از نظامیان اسرائیلی به جا مانده است.

1

14:51 | وال استریت ژورنال : شرکت مشاوره امنیتی انگلیسی "امبری" اعلام کرد یک کشتی باربری سنگین با پرچم آمریکا در حین عبور از خلیج عدن هدف اصابت یک موشک قرار گرفت.

14:13 | نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی:روز گذشته، ما یکی از دشوارترین روزها، از زمان شروع جنگ تاکنون را تجربه کردیم.

- ارتش، تحقیقات درباره این فاجعه را آغاز کرده است. ما باید درس های لازم را از این واقعه بگیریم و هر کاری لازم باشد برای حفظ جان نظامیان خود انجام دهیم.

- ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد ۲۱ افسر و نظامی این رژیم، با انفجار ساختمانی بمب گذاری شده، کشته شده اند. مهمات کارگذاشته شده در این ساختمان، بر اثر اصابت گلوله آرپی‌جی مقاومت فلسطین منفجر شده است.

14:13 | کوچ اجباری خانواده‌های فلسطینی از خان‌یونس به شهر رفح به خاطر بمباران و تهاجم زمینی صهیونیست‌ها

13:53 | وزارت بهداشت در غزه:

- اشغالگران صهیونیست طی 24 ساعت گذشته 22 قتل‌عام علیه خانواده‌ها در باریکه غزه انجام داده‌اند که 195 شهید و 354 مجروح برجای گذاشته است.

- تعدادی از قربانیان همچنان زیر آوار و در جاده‌ها هستند و آمبولانس‌ها و خدمه دفاع شهری نمی توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

- تلفات تهاجم رژیم صهیونیستی به باریکه غزه 25490 شهید و 63354 مجروح رسید.

13:10 | تاکید رهبر انقلاب بر لزوم قطع شریان‌های حیاتی به رژیم صهیونیستی(جزئیات خبر)

13:06 | تصاویری از تخریب یک ساختمان توسط صهیونیست ها در الطیره واقع در سرزمین‌های اشغالی 1948

1

13:05 | مقاومت اسلامی لبنان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از مردم استوار فلسطین در باریکه غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه‌ آنها، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت 09:30 بامداد روز سه‌شنبه ، تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه «تله کوبرا» با سلاح‌های موشکی مستقیما هدف قرار دادند.

12:39 | ارتش اشغالگر صهیونیستی امروز (سه‌ شنبه) از کشته شدن 21 افسر و سرباز خود در درگیری‌های اخیر در مرکز غزه و افزایش تعداد تلفات ارتش به 556 نفر خبر داد. 221 نفر از این تلفات مربوط به زمان آغاز تهاجم زمینی به باریکه غزه است.

12:15 | تخریب وسایل منزل یکی از شهروندان در هجوم صهیونیست ها به شهرک کوبر

1

11:48 | هلال احمر غزه : به دلیل قطع شدن ارتباطات و اینترنت در باریکه غزه، ارتباط ما با کارکنان خود که مشغول کار بودند، قطع شده است.

11:46 | یک عامل انتحاری خود را در مقر فرماندهی عملیات صلاح الدین متعلق به اداره امنیت الحشد الشعبی، منفجر کرد. بر اثر این انفجار ، دو تن از نیروهای الحشد الشعبی به شدت مجروح شدند.

1

11:26 | اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی: صبح امروز سخت و غیرقابل تحمل است. نبردهای شدید در منطقه ای بسیار دشوار در جریان است.

- یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: این صبح سخت و دردناک است. این جنگی است که آینده "اسرائیل" را برای دهه های آینده ترسیم خواهد کرد.

- رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز کشته شدن 21 نظامی ارتش رژیم صهیونیستی فقط در یک روز در باریکه غزه را یک تراژدی هولناک توصیف کردند.

10:56 | نیروهای اشغالگر صهیونیست سحرگاه امروز به خانه اسیر فلسطینی شیخ یوسف اللحم در اردوگاه دهیشه در بیت لحم یورش بردند و آن را تخریب کردند

10:25 | تصاویر 7 افسر و سرباز ارتش اشغالگر که رژیم صهیونیستی به هلاکت آنان اعتراف کرده است

10:18 | ضعیت بغرنج بیمارستان کودکان غزه ازدحام و نبود امکانات و دارو ...

1

10:09 | منابع عبری: بامداد امروز یک مزرعه نزدیک بندر اسدود آتش گرفت

1

10:02 | خسارات ناشی از آتش زدن یک نمایشگاه خودرو توسط شهرک نشینان صهیونیست در شهرک «بیتین» واقع در شرق رام الله

1

09:53 | رسانه های اسرائیلی: سخنگوی ارتش اسرائیل کشته شدن 21 نظامی را در غزه در شب گذشته تأیید کرد

09:50 | رسانه های رژیم صهیونیستی : امروز دشوارترین روز جنگ از ابتدای حمله زمینی به غزه است

09:49 | تخریب ناشی از یورش ارتش اشغالگر سحرگاه امروز به خیابان بازار در اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس

09:37 | تظاهرات در دیاربکر ترکیه در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین

1

09:15 | گردان های قسام : یک دستگاه نفربر صهیونیستی را با راکت یاسین 105 در شهر خانیونس در جنوب غزه منهدم کردیم.

09:13 | فلسطین الیوم : ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت 10 نفر از افسران و سربازان خود در درگیری های جنوب غزه اذعان کرد.

09:11 | نظامیان اشغالگر به بخش جنوبی طولکرم حمله کردند و در این حمله تقریبا دو ساعته، به خانه یک شهروند فلسطینی و مدیر مرکز «صلح داخلی»، در استان عوده نزدیک مدرسه العمریه یورش بردند.

08:34 | صهیونیست ها یک نمایشگاه خودرو را در نزدیکی روستای بیتین در شرق رام الله به آتش کشیدند.

1

08:30 | ویدیویی از حمله نظامیان صهیونیستی به شهرک یعبد در غرب جنین

1

07:56 | تاکید امیر عبداللهیان بر ضرورت رسیدگی شورای امنیت به اقدامات بی‌ثبات‌کننده صهیونیست‌ها (جزئیات خبر)

07:42 | حملات گسترده رژیم اشغالگر صهیونیستی به مرکز و شرق خان یونس در جنوب باریکه غزه و شهادت و زخمی شدن ده ها فلسطینی دیگر

07:28 | ویدئوهایی از حملات شب گذشته آمریکا به صنعاء

13

حملات توپخانه ای گسترده در اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس در جنوب باریکه غزه

یورش نیروهای اشغالگر به شهرک عناتا در شمال شرق قدس اشغالی

پربیننده ترین خبرها