حماس: واشنگتن و تل‌آویو پیام کشته شدن سربازان اسرائیلی را دریافت کنند

حماس: واشنگتن و تل‌آویو پیام کشته شدن سربازان اسرائیلی را دریافت کنند
سه شنبه 3 بهمن 1402 - 19:19

یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین در واکنش به تلفات بالای نظامیان اسرائیلی در جنوب غزه، گفت که زمان آن رسیده است حقوق ملت ما برای رسیدن به آزادی، تعیین سرنوشت و تشکیل کشور فلسطین به رسمیت شناخته شود.

العالم - فلسطین اشغالی

سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس فلسطین امروز سه‌نشبه تأکید کرد که «واشنگتن و تل‌آویو باید به خوبی پیامی عملیات مهم روز گذشته را دریابند؛ عملیاتی که به کشته شدن ۲۱ نظامی اسرائیلی منجر شده است».

ارتش رژیم صهیونیستی امروز تعداد تلفات عملیات روز گذشته را ۲۴ نفر عنوان کرد. این عملیات در جنوب غزه صورت گرفت که بزرگترین تلفات نظامیان اسرائیلی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی به شمار می‌رود.

تصاویر نظامیان اسرائیلی

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از ابوزهری گزارش داد، قدرت مقاومت فلسطین روز به روز در حال افزایش است و به هیچ عنوان کاهش نیافته است و «امکان نابودی جنبش حماس هم نوعی توهم است».

وی خطاب به آمریکا و اسرائیل تأکید کرد: «زمان آن رسیده است که حقوق ملت ما برای رسیدن به آزادی، تعیین سرنوشت و تشکیل کشور فلسطین به رسمیت شناخته شود».

ماجرای کشته شدن سربازان اسرائیلی چه بود؟

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» درباره جزئیات کشته شدن این سربازان اسرائیلی نوشت: فاجعه ریزش ساختمانها در اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه که روز گذشته رخ داد و به کشته شدن ۲۱ نفر از سربازان ذخیره منجر شد زمانی رخ داد که قبل از آن یک تانک با راکتهای آر.پی.جی هدف قرار گرفته شد و در پی آن، دو سرباز کشته شدند».

به گفته این روزنامه، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که «یک آر.پی.جی دیگر هم به سمت دو منزل شلیک شده بود که دهها نفر از سربازان آماده انفجار آن شده بودند. شلیک آر.پی.جی باعث شد که مینهای کار گذاشته شده در ساختمانها منفجر شود و این فاجعه رخ دهد».

این روزنامه در عین حال خبر که مأموریت نظامیان اسرائیلی که کشته شدند، انفجار ساختمانها و منازل بود که در قالب یک عملیات گسترده صورت می‌گرفت. ارتش این عملیات را با هدف ایجاد منطقه حائل در داخل نوار غزه آغاز کرده بود تا از هر گونه حمله غافلگیرانه در آینده جلوگیری کند».

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این حادثه گفت: دیروز یکی از سخت‌ترین روزهای بعد از شروع جنگ را تجربه کردیم؛ من برای سربازان قهرمان کشته شده سوگوار هستم».

نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو در بخش دیگری از پیام خود اذعان کرد که «ارتش اسرائیل تحقیقاتی را درباره این فاجعه آغاز کرده است. ما باید درس های لازم را بیاموزیم و برای حفظ جان نیروهایمان هر کاری انجام دهیم».

مقامات تل‌آویو از اسحاق هرتزوگ و یوآو گالانت گرفته تا بزالل اسموتریچ و ایتمار بن‌گوویر، این شکست را «صبحِ دردناک» توصیف و از افزایش تلفات نظامی ابراز ناراحتی کردند. رهبر ائتلاف مخالفان یائیر لاپید و بنی‌گانتز از کابینه جنگ هم این فاجعه را «دردی غیرقابل تحمل» خواندند.

پربیننده ترین خبرها