اذعان وال استریت ژورنال به افزایش توان مقاومت در برابر اسرائیلی ها

اذعان وال استریت ژورنال به افزایش توان مقاومت در برابر اسرائیلی ها
سه شنبه 3 بهمن 1402 - 12:08

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از مقامات سازمان اطلاعات آمریکا و رژیم صهیونیستی نوشت که با وجود طولانی شدن جنگ در باریکه غزه و حملات زمینی و هوایی، ارتش رژیم صهیونیستی نتوانست جنبش مقاومت فلسطین «حماس» را نابود کند و این جنبش با وجود گذشت چندین ماه همچنان به نبرد ادامه می‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

وال استریت ژورنال گزارش داد: «بر اساس تخمین آژانس اطلاعاتی آمریکا، حماس هنوز ذخایر کافی برای هدف قرار دادن رژیم اشغالگر برای چندین ماه در اختیار دارد.»

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: «با وجود حملات هوایی و زمینی ارتش «اسرائیل» به غزه، هدف تل‌آویو برای نابودی حماس محقق نشده است.»

در پی حملات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی آن، در دفاع از مردم فلسطین و توقف جنگ صهیونیست ها در باریکه غزه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به پیامدهای مخرب حملات محور مقاومت علیه این رژیم پی برده است. به دنبال اشغال باریکه غزه از 7 اکتبر تاکنون ، حدود 70 سرباز آمریکایی در حمله به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه زخمی شده‌اند و مقاومت اسلامی عراق برای حمایت از مردم فلسطین، حملاتی منظم را علیه پایگاه‌های آمریکایی انجام داده است.

افزایش قدرت مقاومت و کاهش اقتدار منطقه‌ای رژیم اشغالگر

فرماندهی مرکزی نیروهای ایالات متحده در غرب آسیا، موسوم به « سنتکام »، شنبه شب گذشته، ساعت 18:30 به وقت بغداد با صدور بیانیه‌ای درباره حمله روز شنبه به پایگاه «عین الاسد» اعلام کرد: «چندین موشک بالستیک و راکت به سمت پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق شلیک شد.»

فرماندهی مرکزی اشغالگران آمریکایی مدعی شد که بیشتر موشک‌ها توسط سامانه‌های پدافند هوایی این پایگاه رهگیری شده و تعدادی از آنها به پایگاه اصابت کرده و خسارت وارده در حال بررسی است. این منبع همچنین اعتراف کرد که تعدادی از اعضای نیروهای مسلح آمریکا تحت بررسی آسیب مغزی قرار گرفتند.

در همین رابطه ، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نوشت که کسانی که از بیرون تحولات در سرزمین های اشغالی را نظاره می کنند، عمق بحرانی را که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است، درک نمی کنند، زیرا هنوز چنین چیزی را تجربه نکرده‌اند.

روزنامه هاآرتص با یادآوری شکاف عمیق بین شهرک نشینان و مقامات رژیم اشغالگر در سرزمین های اشغالی نوشت: «تنها راه حل برای ادامه حیات رژیم صهیونیستی این است که یک جنبش سوسیال دموکرات قدرت را به دست گیرد و روابط بین کابینه و شهرک‌نشینان را احیا کند.»

در واقع رژیم اشغالگر از بدو تأسیس تاکنون دچار درگیری‌های شدید قومیتی، نژادی، مذهبی و سیاسی بوده که در سال‌های اخیر افزایش یافته است و بسیاری از مسئولان این رژیم ، نگرانی خود را از فروپاشی آن از درون، ابراز کرده اند.

از سوی دیگر حضور پررنگ گروه های مقاومت فلسطین در داخل اراضی اشغالی، غزه و کرانه باختری مانع از تداوم اقدامات رژیم اشغالگر شد و بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر گذشته، مهر پایان اقتدار منطقه‌ای رژیم اشغالگر تلقی می‌شود.

پربیننده ترین خبرها