برقراری آرامش در یمن؛ حملات اشغالگران صنعا را از انتخاب خود منصرف نمی‌کند

سه شنبه 3 بهمن 1402 - 22:16

پس از حملات خشونت آمیز شبانه متجاوزان آمریکایی-انگلیسی و افزایش حملات نظامی جدید به پایگاه‌هایی در صنعا، الحدیده، تعز و البیضا، آرامش در خیابان های صنعا و سایر استان‌های یمن برقرار است؛ حملاتی که مقامات صنعا از نظر نظامی بدون تأثیر و بی اهمیت قلمداد کردند.

العالمیمن

صنعا، هدف گیری های آمریکا‌-انگلیس را تلاشی جدید برای منصرف کردن یمن از حمایت از غزه و جلوگیری از عملیات دریایی آن می‌داند که به گفته محمدعلی الحوثی یکی از اعضای شورای عالی سیاسی محقق نشده و نخواهد شد.

وی معتقد است ادامه حملات آمریکا-انگلیس عزم مردم یمن برای مقابله را تقویت می کند، و نیروهای مسلح نیز متعهد شدند این حملات بی پاسخ نخواهد ماند.

حملات جدید آمریکا-انگلیس به یمن ساعاتی پس از آن صورت گرفت که نیروهای این کشور از هدف قرار دادن یک کشتی باری نظامی آمریکایی در خلیج عدن با تأکید بر ادامه پاسخ به هرگونه حمله و هدف قرار دادن منابع تهدیدکننده دریای سرخ و عربی و همه اقدامات نظامی در چارچوب حق دفاع از یمن و حمایت از فلسطین خبر دادند.

به گفته ناظران ادامه موفقیت صنعا در عملیات نظامی دریایی خود نشان دهنده میزان توسعه تسلیحات و توانایی های آن و همچنین قدرت استواری مواضع آنها در قبال غزه در برابر میزان شکست همه تحرکات و فشارهای آمریکا برای تغییر دادن این موضع است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها