مقاومت عراق در واکنش به حملات امروز آمریکا مطرح کرد:

اعلام آغاز عملیات محاصره دریایی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه

اعلام آغاز عملیات محاصره دریایی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه
چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 04:19

دقایقی بعد از تجاوز نظامی بامداد امروز (چهارشنبه) آمریکا به پایگاه‌های مقاومت در غرب عراق، این حملات با واکنش تند گروه‌های مقاومت همراه شد.

العالم - عراق

بنابر این گزارش، گروه‌های مقاومت «کتائب حزب‌الله» و «کتائب سیدالشهدا» عراق بامداد چهارشنبه گفتند که عملیات علیه پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی تا زمان توقف جنگ غزه ادامه خواهد داشت.

در همین حال «ابو الاء الولائی» دبیرکل گروه مقاومت «کتائب سیدالشهداء» عراق بامداد چهارشنبه گفت: «در حالی که آمریکایی‌ها دوباره به ما حمله کردند، رزمندگان ما هم مرحله دوم عملیات خود را آغاز می‌کنند».

الولائی توضیح داد: «مرحله دوم عملیات ما شامل محاصره کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و حذف بنادر این نهاد غاصب از خدمت است».

وی همچنین افزود: «عملیات ما تا رفع محاصره ناعادلانه غزه و توقف کشتارهای هولناک صهیونیست‌ها علیه مردم آن ادامه خواهد داشت».

از سوی دیگر، «جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق نیز گفت: «ما همچنان به حمله علیه پایگاه‌های دشمن ادامه می‌دهیم تا زمانی که مردم ما در غزه به پیروزی برسند».

الحسینی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «[حملات] تا زمانی که ماشین کشتار وحشیانه [اسرائیل] مورد حمایت آمریکا [علیه غزه] متوقف شود و کل محاصره برداشته شود، ادامه می‌یابد. این وعده آزادگان است».

وزیر دفاع آمریکا بامداد چهارشنبه گفت که در واکنش به حمله موشکی بالستیک به پایگاه عین‌الاسد و زخمی‌شدن نظامیان آمریکایی، مواضع کتائب حزب‌الله را هدف حمله قرار دادند.

دولت آمریکا در حالی به سادگی تجاوز نظامی و غیرقانونی به خاک عراق را توجیه می‌کند که چندی پیش مدعی شده بود عملیات موشکی اخیر ایران علیه مواضع گروه‌های تروریستی - که حملات جنایتکارانه‌ای را داخل ایران انجام داده بودند - ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق است.

پربیننده ترین خبرها