ترامپ رقیب جمهوری‌خواهش را تهدید کرد!

ترامپ رقیب جمهوری‌خواهش را تهدید کرد!
چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 10:58

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا پس از پیروزی در انتخابات درون حزبی «نیوهمپشایر» برای هیلی از زبان تهدید استفاده کرد.

العالم - آمریکا

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان در ایالت «نیوهمپشایر»، رقیب انتخاباتی و سفیر خود در سازمان ملل نیکی هیلی را تهدید کرد.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، ترامپ گفت اگر هیلی او را شکست دهد، «ظرف چند دقیقه تحت بازجویی قرار خواهد گرفت».

هیلی علی‌رغم شکست در مقابل ترامپ در انتخابات درون حزبی نیوهمپشایر، گفت که به کارزار انتخاباتی ادامه می‌دهد و کناره‌گیری نخواهد کرد.

ترامپ سه‌شنبه شب به وقت محلی پس از پیروزی در جمع هوادارانش گفت: «فقط یه نکته کوچک برای هیلی، قرار نیست او برنده شود اما اگر برنده می‌شد، ظرف 15 دقیقه توسط آن افراد تحت بازجویی قرار می‌گرفت».

حملات لفظی هیلی و ترامپ در روزهای اخیر تشدید یافته است و در برخی تریبون‌ها، نماینده سابق ترامپ در سازمان ملل، از بایدن و ترامپ بعنوان افرادی سالخورده که مناسب ریاست‌جمهوری نیستند یاد کرده است. از طرف دیگر، ترامپ نیز روز یکشنبه هفته جاری، هیلی را یک جنگ‌طلب توصیف کرد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بدون آن‌که جزئیاتی درباره بازجویی هیلی ارائه دهد، گفت: «می‌توانم پنج دلیل بیاورم که دلیل‌های بزرگی هم نیست اما چیزهای کوچکی است که او نمی‌خواهد درباره آن صحبت کند اما ظرف چند دقیقه تحت بازجویی قرار می‌گیرد».

به گزارش فارس، ترامپ خودش اولین و تنها رئیس‌جمهور آمریکا است که متهم به ارتکاب یکسری جرایم است و در چهار کیفرخواست جنایی که دادستان‌های ایالتی و فدرال علیه او مطرح کرده‌اند، با ۹۱ فقره اتهام روبرو است که البته خود را در تمامی پرونده‌ها بی‌گناه می‌داند.

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا درباره فرماندار ایالت فلوریدا ران دسانتیس که شانس زیادی برای پیروزی در رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان داشت اما به نفع ترامپ کناره‌گیری کرد، گفت: « ران هم همینطور (همچون هیلی) بود اما تصمیم گرفت بیرون برود».

پربیننده ترین خبرها