پایگاه آمریکا در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفت

پایگاه آمریکا در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفت
چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 06:23

محل استقرار اشغالگران آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» در دیرالزور، هدف حمله شدید موشکی قرار گرفته است.

العالم - سوریه

ساعتی بعد از تجاوز نظامی آمریکا به خاک عراق، رسانه‌های محلی از شنیده‌شدن صدای انفجار در پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر دادند.

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش داد که محل استقرار اشغالگران آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» در دیرالزور، هدف حمله شدید موشکی قرار گرفته است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته و جزئیات بیشتری از خسارات و تلفات احتمالی آن منتشر نشده است.

مقاومت اسلامی عراق تاکنون ده‌ها بار پایگاه‌های آمریکا را در شرق و شمال شرق سوریه و در غرب و شمال عراق هدف حمله پهپادی و راکتی قرار داده است. مقاومت عراق، آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌داند و تاکید کرده است که تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه به حملات خود ادامه خواهد داد.

بامداد چهارشنبه بود که جنگنده‌های آمریکایی به چند پایگاه الحشد الشعبی در شهرهای «جرف النصر» و «القائم» در استان‌های بابل و الانبار در غرب عراق حمله کردند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفت که در واکنش به حمله موشکی بالستیک به پایگاه عین‌الاسد و زخمی‌شدن نظامیان آمریکایی، مواضع کتائب حزب‌الله را هدف حمله قرار دادند.

گروه‌های مقاومت «کتائب حزب‌الله» و «کتائب سیدالشهدا» عراق نیز در واکنش به این تجاوز نظامی گفتند که عملیات علیه پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی تا زمان توقف جنگ غزه ادامه خواهد داشت.

دولت آمریکا در حالی به سادگی تجاوز نظامی و غیرقانونی به خاک عراق را توجیه می‌کند که چندی پیش مدعی شده بود عملیات موشکی اخیر ایران علیه مواضع گروه‌های تروریستی - که حملات جنایتکارانه‌ای را داخل ایران انجام داده بودند - ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق است.

پربیننده ترین خبرها