واکنش کنایه‌آمیز کرملین به ویدیوی سازمان سیا

واکنش کنایه‌آمیز کرملین به ویدیوی سازمان سیا
چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 11:33

انتشار ویدیویی از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تبلیغ جذب جاسوس علیه روسیه با واکنش کنایه‌آمیز کرملین همراه شد.

العالم - اروپا

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین به انتشار ویدیویی از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای جذب جاسوس علیه روسیه واکنشی کنایه آمیز نشان داده و گفت که توصیه‌هایی برای کمک به این برنامه دارد!

سازمان سیا اخیرا ویدیویی را در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «چرا همکار سیا شدم: برای میهن» منتشر کرده و در آن از روسها خواست علیه کشورشان با این سازمان اطلاعاتی همکاری کنند.

در ادامه این ویدیو صحبت‌هایی علیه روسیه که ادعا می‌شود از سوی یک کارمند 35 ساله «اداره اطلاعات اصلی روسیه» (GRU) مطرح شده‌اند پخش شده و در پایان ویدیو سازمان سیا از روس ها می‌خواهد «به طور ایمن با آنها تماس برقرار کنند.»

پسکوف در واکنش به انتشار این ویدیو در متنی که در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد نوشت که سازمان‌های اطلاعاتی اغلب برای استخدام نیرو به سراغ رسانه‌های اجتماعی می‌روند.

پسکوف به کنایه گفت: «یک نفر باید به سازمان سیا بگوید که پیام رسان روسی وی.کی (وکنتاکته) در روسیه خیلی محبوبتر از شبکه اجتماعی ممنوعه ایکس (توئیتر سابق) بوده و مخاطبان خیلی بیشتری دارد.»

پسکوف تاکید کرد: «این کار هر ساله سازمان سیا است که ویدیوهایی برای استخدام نیرو منتشر کند.»

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه روز دوشنبه گفت که طرح آمریکا برای ایجاد محور ضد روسی از طریق اوکراین، با شکست مواجه شد.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه هشدار داد که معدود توافق‌های باقیمانده بین واشنگتن و مسکو ممکن است در راستای سیاست مخرب ضد روسی آمریکا، از بین بروند.

ریابکوف اظهار داشت: « در روابط با آمریکا به وضعیتی رسیده‌ایم که هیچ مبنایی برای هماهنگی‌ها یا اقدامات سیاسی مشترک به‌ویژه در زمینه امنیتی وجود ندارد. در موضوع جنگ ترکیبی کاملی که واشنگتن علیه ما به راه انداخته است نیز اینگونه اقدامات نه مناسب و نه موجه به نظر می‌رسد».

فارس

پربیننده ترین خبرها