لاوروف: باید فوراً در غزه آتش‌بس برقرار شود

لاوروف: باید فوراً در غزه آتش‌بس برقرار شود
چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 13:16

وزیر خارجه روسیه بامداد چهارشنبه طی سخنرانی در شورای امنیت، ضمن محکوم کردن حملات غرب به یمن، گفت که موضوع تشکیل کشور فلسطین نباید به تعویق بیافتد.

العالم - اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواست که برای برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه، اقدام کند.

لاوروف طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، گفت: «موضوع تشکیل کشور فلسطین نباید به تعویق بیافتد. ما نگران اظهارات اسرائیل درباره راهکار دو دولتی هستیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه فلسطینی‌ها باید خودشان بدون دخالت خارجی در مورد شکل کشور آینده خود تصمیم بگیرند، توضیح داد:‌ «آوارگی اجباری فلسطینی‌ها از غزه غیرقابل قبول است و باید به خشونت‌های ارتش اسرائیل پایان داد».

وزیر خارجه روسیه ضمن اشاره به چراغ سبز آمریکا برای ادامه مجازات دسته جمعی فلسطینی‌ها در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: «اسرائیل به فلسطینیان در کرانه باختری حمله کرده و اماکن مقدس در اورشلیم (قدس اشغالی) را هتک حرمت می‌کند».

طبق این گزارش، لاوروف در واکنش به پیشنهاد آمریکا برای تشکیل کشور فلسطین بدون ارتش، اظهار داشت: «فلسطینی‌ها خود سرنوشتشان را تعیین می‌کنند، اینکه چه کسی بر آنها حکومت کند و آنگونه که دموکراسی می‌خواهد. هرگونه تلاش برای تحمیل اراده‌ به نام مهندسی اجتماعی غیرقابل قبول است».

وی درباره جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: «اسرائیل از ارسال دارو به شمال نوار غزه توسط سازمان جهانی بهداشت جلوگیری کرد و بیش از ۱۵۰ کارمند سازمان ملل را [در حملات به غزه] به قتل رساند».

وزیر خارجه روسیه سپس ضمن محکوم کردن حملات کشورهای غربی به یمن، آن را تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی دانسته و افزود: «دیپلماسی آمریکا تهدیدی برای صلح بین‌المللی است».

به گزارش فارس، بامداد سه‌شنبه بود که جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به چند پایگاه نظامی متعلق به جنبش مقاومت انصارالله از جمله پایگاه هوایی الدیلمی در شمال صنعا حمله کردند.

مقام‌های ارشد جنبش انصارالله یمن نیز در واکنش به این تجاوزها گفتند که هدف آمریکا و انگلیس از تجاوز به یمن که همان توقف عملیات علیه رژیم صهیونیستی است، محقق نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها