حزب‌الله عراق: تا خروج آخرین نظامی آمریکا مبارزه می‌کنیم

حزب‌الله عراق: تا خروج آخرین نظامی آمریکا مبارزه می‌کنیم
پنج‌شنبه 5 بهمن 1402 - 03:20

«ابو علی العسکری» مسئول امنیتی گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق بامداد پنجشنبه گفت که عملیات علیه اشغالگران آمریکایی تا خروج آخرین سرباز آنها از خاک عراق ادامه می‌یابد.

العالم-عراق

درباره احتمال آغاز مذاکرات واشنگتن و بغداد درباره حضور نظامیان آمریکا در عراق و حملات تجاوزکارانه آمریکایی‌ها به جرف‌النصر، با واکنش گروه‌های مقاومت همراه شد.

«ابو علی العسکری» مسئول امنیتی گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق در این‌باره گفت: «عملیات جهادی ما علیه اشغالگران آمریکایی تا خروج آخرین سرباز آنها از خاک عراق ادامه می‌یابد».

العسکری در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر گفتگوی آمریکا با عراق درباره آینده حضور نظامی در این کشور، توضیح داد: «مطمئن باشید این هم یکی دیگر از دروغ‌های آمریکایی‌ها است و ما فریب نمی‌خوریم».

پیش از این، شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که انتظار می‌رود که واشنگتن و بغداد به‌زودی درباره آینده حضور نظامیان آمریکایی در عراق گفتگو کنند.

بامداد چهارشنبه بود که جنگنده‌های آمریکایی به چند پایگاه الحشد الشعبی در شهرهای «جرف النصر» و «القائم» در استان‌های بابل و الانبار در غرب عراق حمله کردند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفت که در واکنش به حمله موشکی بالستیک به پایگاه عین‌الاسد و زخمی‌شدن نظامیان آمریکایی، مواضع کتائب حزب‌الله را هدف حمله قرار دادند.

در همان زمان، گروه‌های مقاومت «کتائب حزب‌الله» و «کتائب سیدالشهدا» عراق گفتند که عملیات علیه پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی تا زمان توقف جنگ غزه ادامه خواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها