تحریم ۴ مقام نظامی ارشد یمن از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا

تحریم ۴ مقام نظامی ارشد یمن از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا
پنج‌شنبه 5 بهمن 1402 - 19:35

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۴ تن از فرماندهان نظامی عالی‌رتبه ارتش یمن را به بهانه آن‌چه حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ خواند تحریم کرد.

العالم - یمن

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه جنبش انصارالله یمن اعمال کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ۴ تن از فرماندهان نظامی عالی‌رتبه ارتش یمن به بهانه آنچه حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ خوانده شده از سوی آمریکا تحریم شده‌اند. افراد تحریم‌شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا عبارتند از:

۱. محمد علی العاطفی، وزیر دفاع یمن

۲. محمد فضل عبدالنبی، فرمانده نیروی دریایی یمن

۳. محمد علی القادری، فرمانده تیپ پدافند ساحلی یمن

۴. محمد احمد الطالبی، مدیر تدارکات وزارت دفاع یمن

این تحریم‌ها در حالی از سوی آمریکا اعمال می‌شود که یمن بارها تاکید کرده در راستای حمایت از ملت فلسطین، تضمین رسیدن دارو و غذا به دست آنان و توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه آنان، تنها کشتی‌های صهیونیستی و یا کشتی‌هایی را که عازم بندرهای فلسطین اشغالی هستند هدف قرار می‌دهد. اما از سوی دیگر آمریکا و انگلیس ضمن تشکیل ائتلاف با چند کشور محدود در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی طی چند نوبت به خاک یمن حمله کردند و همچنین تحریم‌هایی را علیه مقامات یمنی اعمال کردند.

گفتنی است کمی‌پیش‌تر نیز عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی گفت: از آغاز عملیات ما تاکنون ۴۸۷۴ کشتی تجاری از دریای سرخ عبور کرده‌اند که این عدد نشانگر شمار زیادی از کشتی‌ها است. از زمانی که ما شروع عملیات خود را اعلام کردیم همگان می‌دانند که هدف قرار نخواهند گرفت، اما آمریکا تلاش دارد فریب‌کاری کند. حمله آمریکا به کشور ما با حمایت سازمان ملل متحد و شورای امنیت انجام نشده است. به ملت‌های اروپایی نصیحت می‌کنیم که نسبت به این موضوع که آمریکا پای دولت‌های آن‌ها را به میان بکشد و از دارایی‌های آن‌ها سواستفاده کند هوشیار باشند.

پربیننده ترین خبرها