هیل: نیمی از حامیان بایدن «اسرائیل» را به نسل‌کشی در غزه متهم می‌کنند

هیل: نیمی از حامیان بایدن «اسرائیل» را به نسل‌کشی در غزه متهم می‌کنند
جمعه 6 بهمن 1402 - 17:56

تارنمای هیل با ارائه نتایج نظرسنجی مشترک اکونومیست و یوگاو نوشت: نیمی از آمریکایی‌هایی که در سال ۲۰۲۰ به بایدن رای دادند، ‌معتقدند (رژیم) ‌ اسرائیل در حال نسل‌کشی فلسطینیان در غزه است.

العالم - آمریکا

به گزارش رسانه خبری وابسته به کنگره آمریکا، ‌این نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد که ۵۱ درصد از رای‌دهندگان به بایدن در ۲۰۲۰، امروزه معتقدند تهاجم زمینی (رژیم) اسرائیل به غزه "بیش از حد خشونت‌آمیز" بوده و ۵۸ درصد از همین گروه معتقدند که این درگیری احتمالا به یک جنگ بزرگ در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

هیل در گزارش خود افزود: منتقدان (رژیم) اسرائیل با استناد به گزارش‌هایی مبنی بر حملات هدفمند به دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و گورستان‌ها ادعا می‌کنند که تلاش‌های ارتش این رژیم با هدف بیرون راندن جمعیت فلسطینی از غزه صورت می‌گیرد.

گفتنی است تعداد فزاینده‌ای از نمایندگان دموکرات‌ در کنگره از بایدن خواسته‌اند تا مستقیماً از دولت نتانیاهو بخواهد که به دنبال آتش‌بس در غزه باشد. به گفته حزب مترقی خانواده‌های کارگری، حدود ۶۰ عضو مجلس نمایندگان و پنج سناتور خواستار آتش‌بس شده اند. این در حالی است که بایدن علناً چشم‌انداز آتش‌بس دائمی را محکوم کرده است.

معترضانی که از آتش‌بس در غزه حمایت می‌کنند، در بسیاری از مراسم عمومی که بایدن شرکت می‌کند حضور یافته و با اعلام اعتراض خود، از حمایت دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و موجب بروز وقفه های طولانی در سخنرانی‌های او می‌شوند.

انتظار می‌رود دادگاه بین‌المللی دادگستری روز جمعه تصمیم اولیه خود در مورد پرونده آفریقای جنوبی که رژیم صهیونیستی را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده، ‌را اعلام کند. دادگاه درباره ماهیت ادعای نسل‌کشی تصمیمی نخواهد گرفت، اما اعلام خواهد کرد که آیا خواستار اقدامات موقت یا اضطراری در درگیری غزه خواهد بود یا خیر. این در حالی است که سازمان ملل اعلام کرد تقریباً کل جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه به‌دلیل حملات نظامی اسر ائیلی‌ها آواره شده‌اند و به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها